Snabbt avklarat.

 
Idag gick det snabbt hos reumatologen, många som var där för kortison injekt...
så Dr fick hjälpa till 😃
 
Det var ju bra då fick jag träffa honom igen o byta ngr ord....
men tyvärr så blev inte besöket som jag hade förstått.🤔
Jag trodde att jag skulle bli undersökt o så skickas t rtg om det fanns misstanke om ngt annat än reumatiskt.
Men det var så att nu fick jag injekt o så får jag tala om vid nästa besök i Dec hur jag upplevde det...
hjälpte inj i axeln ngt!🙄
 
Så det är bara att vänta o se, fick rådet att ringa o kolla när jag har fått en tid...
för att ev kunna påverka om det är helt galet.
Jag har ju fler ställen att gå t o hålla på att omboka är inte så kul för det kan dra ut på tiden.
 
Dr gav mej inj i höger handled oxå och så fick jag lite instruktioner/ info...
inget som jag fått vetskap om tidigare, märkligt.
Märkligt tyckte läkaren oxå, jag har fått injek både på sjukhuset här o på vc...
men ingen har talat om att jag inte får duscha/bli blöt i injekt området.
Inte heller får jag lyft lr göra rörelser så dessa leder påverkas, det är under ett dygn då.😏
Mycket konstigt att ingen har sagt det tidigare, dåligt. 😣
 
En fika var jag tvungen att ta medan jag väntade på bussen, kände att det behövdes...
åt ju frukost tidigt.
Blev en lång väntan på bussen, men det får man ju räkna med.
När jag väl sitter på plats så kollar jag lite hur många passagerar det är m på färden...
fler än när jag åkte t V-vik, nu var det 10-12 st.
På ditvägen var det som mest 5.
 
Iaf så blev jag full i skratt för jag blev påmind om min o M resa t Sthlm (lr om det var fr 🤔)
Hur som helst så satt det ett par damer framför oss i bussen o dessa damer gjorde inget annat än åt o drack.
Var de inte mackor så var det fikabröd o var de inte det så var det frukt o t slut godis 😂
Dom åt konstant...
Nu i dag så hann knappt bussen lämna V-vik fören en dam tar upp en påse m 2 baguetter,,,
hon gav mannen en av dom.
Till mackan så öppnades en burk pepsi, som av ngn anledning för ner på golvet o rullade i väg...
colan rann för fullt på sin färd mot mitten av bussen.
Och efter den kom mannen i full fart m papper i högsta hugg o torkade upp allt eftersom...😄
när mannen är klarså står burken  på bordet igen, ngt kvar ?
Ingen aning....
efter en stund så letar damen i sin väska igen, o får upp ngr muggar o en termos.
Denna ggn så höll damen i nuggarna medan mannen hällde upp...
en ljuv arom av kaffe spred sej iaf där vi satt i bussen. 😇
 
Det blev mer kaffe under resans ggn...
o det var då jag kom att tänka på vår storstadresa 😄
Skoj som 17, när jag klev av bussen så hade detta paret en bra bit kvar att åka...
undrar vad mer för ngt hon hade i kassen ? 😍
 
 
 
Väl hemma igen så går jag t min bil...
tog den in t satan, lade i pengar så det skulle räcka.
Vill ju inte får böter !
Det visade sej att det fanns över 2 tim kvar så jag frågade en man som stod o kollade in p-automaten om han hade ngn nytt av ett par tim.
Det hade han, han blev jätteglad...
som Alingsåsbo få p-biljett av sk snål Smålänning 😂
 
Härligt att kunn glädja en annan människa. 
 
 
En pratsjuk herre så han delade m sej lite av sina planer...
han blev så glad för min gåva så han skulle sätta in en slant på barncancer fonden 😍
Det var ju en väldigt vänlig gest...
han talade t.om i vilken förening han skulle lämna bidraget.
 
Denna  trevliga man imponerade mej...
han skulle cykla t Paris nästa år, just  mot barncancer 🙏
 
Nu blir det en lugn kväll, ngn tupplur lär det bli...
trött som vanligt ju 😒
Hade ju tänkt städa  men iom att jag ska tänka på lederna nu efter kortisonet så hoppar .
Ha en trevlig kväll.
#1 - - Helen:

Skrattar gott åt hur knasigt det kan bli när mobilen byter ord. Du tog tydligen "bilen till satan" idag 😂😂👺

Svar: Ha ha ha, så tokigt :-DMen satan lämnade tbx den isf, han ville väl inte ha skrothögen ;-)
Gunsan