Grattis alla mammor på morsdag.

 
Att bli mamma är ingen självklarhet, så vi som har förmågan att bli med barn o föda vår avkomma.
Vi är lyckligt lottade.💕
 
En av mina vänner tillhör den skaran som inte fått barn, jag har inte velat fråga vad det beror på..
eftersom det är en stor sorg för henne..
att inte ha blivit mamma.
Hon påminns dagligen om sin saknad, då vi andra som fått barn lägger ut bilder på både barn o barnbarn.
Vi berättar m stolthet i rösten vad vårt mest älskade uppnåt...
vi skrattar när vi berättar om busfröets senast hyss.
Jag förstår att det måste göra väldigt ont, jag förstår när jag ser saknaden..
tomheten i hennes blick...
att hon blir ledsen ibl.
 
Sorgligt, men livet är inte rättvist...
många som skaffar barn efter barn som absolut inte är lämpliga
o så dessa m en högsta önskan att bli mamma.
(jag vet att det finns män oxå som inte kan bli pappa, men eftersom det är morsdag så är det  dom barnlösa kvinnorna jag tar upp nu)
 
I min släkt så finns det fler som inte haft lyckan att få egna barn, en av kvinnorna valde m sin make att skaffa fadderbarn i Indien.
Så fort det fanns chans så åkte dom dit o var med sin tös...
som snart blev 2, ja ni vet :-)
Lätt hänt.
Dessa barn fick pengar o kläder mm så dom kunde leva ett bra liv m sina familjer.
Dom blev oxå bjudna hit för att hälsa på.
Ett jättefint sätt att göra ngt för fam m barn som har det fattigt o svårt...
misstänker att det blir dessa barn som en dag ärver sina fadderföräldrar :-)
 
En annan valde att adoptera m sin make, eftersom deras längtan efter ett barn var så stort
så valde dom att bli föräldrar t ett barn som var övergivet.
En behjärtansvärd sak, att hjälpa ett barn på så sätt o ta till sej som sitt egna.
 
Det finns flera sätt att bli förälder på...
men det är inte alla förunnat av olika orsaker.
 
Hur som helst, vi kan väl skänka en tanke t alla  kvinnor som ofrivilligt blivit barnlösa
idag på morsdag barnlösa 💕
 
Sen har vi ju bonusen oxå...
det som kke är en ännu större lycka 💕
 
 
 
Sen måste jag bara få säja hur mycket jag beundrar folk m ett otroligt bra minne.
Såg ett inlägg i dag, med frågan vad köpte du för din första lön !!!!
 
O M G :-O kommer verkligen folk i sextio/sjuttio årsåldern, kke tom äldre..
vad dom köpte för sin första lön ?
 
Tydligen!
 
Jag minns inte ens när jag fick min första lön, fick jag betalt när jag stod i kiosk som 14 åring ?
Minns bara att jag fick äta o dricka så mycket jag ville...
så smart.
Lockade ju inte spec mycket efter en tid.
 
Efter nian så jobbade jag som både barnflicka o i korvkiosk en tid...
en tid så jobbade jag som hembiträde i en intendent fam, 
tog hand om barnen o djuren plus hela hemmet.
Jag tvättade o städade, strök..
handlade..
lagade mat.
En kokbok låg på köksbänken så jag hade lite hjälp :-D
Inte 17 kunde jag laga mat när jag var så ung.
Minns att dom alltid tackade för maten, aldrig klagade på ngt.
Men hur gammal jag var, det minns jag inte måste ha varit runt 16 -17.
För när jag skulle fylla 17så jobbade jag i fabrik o delade lgh m en kompis.
 
Lite trist att ha så dåligt minne :-/
Sen vet jag ju att jag försträngt en heldel pga vissa orsaker.
Kke lika bra att det är glömt, sånt som gjort ont behöver jag inte komma ihåg.
Får upp lite minnesbilder ibl, det kan stanna vi d det tycker jag.
 
 
Får se vad det blir denna dag..
har en jäklig värk, vet inte vad jag kan ha gjort för att det skulle bli så jäkligt.
Så svårt att somna, det värkte ta mej katten på så många ställen o nya ställen så jag kunde  inte ignorera o slappna av för att somna.
Ibl e det helst hopplöst.
 
Men hur som helst, morsdag är det...
tror inte jag blir firad i dag med.
 
Jag har blivit firad i förskott nämligen 💕
Och för min del så spelar det absolut ingen roll.
Jag vet att mina barn älskar mej .
Misstänker starkt att mina barnbarn gör det oxå, även om det inte bevisas m ömhetsbetygelser titt som tätt 💕
Det blir så en tid då ungarna växer upp t tonåringar ;-) :-D
 
 
 
Håll i er när ni går ut, för jäklar va det blåser idag.
#1 - - Marja-Lena:

Jag förstår inte att allt ska gå till överdrift. Allt ska vara så påkostat, vad är det för fel med en bukett liljekonvaljer eller gullvivor eller andra vilt växande blommor. Jag gav min mor en egenhändigt plockad bukett på morsdag, men det fick hon även då hon fyllde år. Mor blev så glad för omtanken.

Svar: Jag håller m dej. Jag plockade oxå blommor t mamma o hon blev jätteglad.
Gunsan