Hur blev det så här ?

 
Det är ingen ordning o reda m ngt...lr iaf inte mycket.
 
Busschaffisar kommer inte t sina arbetspass, inställd lr försenade turer !
Tåg på vissa orter är för det mesta försenade pga div orsaker, komma i tid t jobben ska dessa tågresenärer inte vara säkra på.
 
Hörde av en vän att hon väntat på en återkoppling fr sjukvården. Och recept ...
Hon har  ringt flera samtal till sjukvården eftersom inget blivit gjort av det som sagts.....
inte klokt ....
ingen återkoppling.
 ska man som patient behöva ringa upp o sitta i telefonkö , hålla rätt på deras korta telefontider.
Tydligen så kan man inte lita på ett ord av vad de  säjer att de gör o vad de ska göra.
Äldre o sjuka som inte orkar lr kan  hålla reda på allt....
hur klarar dom sej?
 
Explosioner i Malmö, och mycket mycket mer.
Det här är inte det Sverige jag vill ha, jag vill ha trygghet för både mej själv o barn o barnbarn.
 
Jag vill att alla ska kunna känna sej trygga.
Lag o ordning, straff i enlighet m brott.
Inget jäkla tramsande, har du gjort ett brott så ska det straffas.
 
Ingen lyxtillvaro på våra fängelser, det kostar massor att ha folk i fängelse.
Vi kke skulle skicka de värsta brottslingarna t andra länder så dom får avtjäna straffen där.
Även om vi får betala för det, så blir det säkert billigare.
 
Folk , busschattisar t.ex som inte kommer t sina jobb kke skulle  få sparken.
Det funkar inte med att göra lite som man vill.
 
Alla jävla fantasilöner t div chefer  o regeringsfolk mfl skulle sänkas. 
När en del chefer har lika mycket i månadslön som en med sjukbidrag har på ett år...
då har det väl för fan gått för långt.
Människor som jobbat o slitit, ställt upp i vått o torrt sliter ut sej i förtid o de blir dom straffade för.
Jag kan inte se det på ngt annat sätt.
Alla människor måste kunna leva ett drägligt liv oavsett om dom slutat jobba pga sjukdom lr har blivit pensionärer.
Jag skulle vilja se dessa höginkomsttagare leva som en sjukpensionär lt ålderspensionär i ett halvår på den inkomst de har.
 Dom kunde byta ett halvår, så kunde de m låginkomst spara en jäkla massa pengar o leva gott på de pengar de på höga poster tycks tro dom förtjänar!
Fy Fan!!!
 
Usch så det har blivit, iofs höginkomsttagarna här ju funnits väldigt länge, o dessa fallskärmar.
Det parti som står för en förändring  av allt det jag tagit upp, skulle få min röst vid valet.
Nu finns det inte  ett enda parti som förtjänar min röst, har inget förtroende för ngn.
 
Det är illa, riktigt illa.!!!