Mysko hur folk tänker...

 
antar att en del tycker detsamma om mej.
 
Men vi har en fri vilja, än så länge!
Och ingen har rätt till att göra sej lustig över ditt val, ditt liv.
Gå t försvarsställning o spy galla...
näää det är inte ok!
 
Alla är vi olika, o tur är väl det...
jäkla enformigt o trist det skulle vara annars. 
 
Detta valet har lockat fram de värsta ur folk....
inget snack om saken.
 
Vad jag tycker har jag gjort klart, att sen andra tycker precis motsatt.
Dom tycker att dom jag fasar för är dom enda rätta att välja.
 
Och jag förstår inte, ser dom inte...
läser dom inte samma som jag...
har dom inte hört uttalande av medlemmar på tv?
 
Man väljer det man vill se, höra o tro på.
Och det kan jag inte påverka, bara göra försök t att visa hur jag ser på det jag läst, hört.
 
Helst utan att bli nervärderad pga mina åsikter o rädsla.
 
Sandlåde nivå hela det val tycker jag...
det blir värre o värre för varje valår som går.
 
Lite sunt förnuft o ett gott uppförande kommer man långt med...
lr gjorde iaf.
 
Oavsett vilka löften som ges så är det inte säkert att dom genomförs för fler ska ha ngt att säja till om.
Får inte soc dem m sej andra i deras val löften ja då bryts ju de löften...
gäller alla partier.
 
Sen tror jag att många glömt bort hur lång tid det tar att bygga upp ngt...
men hur snabbt det raseras.
 
Mina tankar här kan likagärna handla om vår vardag, på jobbet...
arbetskamraterna, chefen...
fritiden, m vänner m fam.
 
Men då får du inte ta det ordagrant...
utan bortse  fr vissa saker !
 
Tolkningsfråga :-)