Jag vet att jag e en deprimerande kärring, inte kul att läsa mitt gnäll.

 
Men va ska jag göra ?
Låtsas att allt e ok, livet är en enda dans på rosor ?
 
Nääää, skulle inte tro det !
Ingen tvingar dej t att läsa mina inlägg för den delen.
 
Det enda trevliga o positiva som har hänt ( vad jag kan komma på nu) är väl att jag varit på dop.
Mitt minsta barnbarn 2 mån har fått sina namn i stadskyrkan, så fint. :-)
Trevlig sammankomst efteråt m gott att äta o dricka, en smolken i ögat var att jag inte kunde ge ngn dopgåva.
Det gör mej otroligt ledsen, inte vet jag när jag ska kunna ge ngn heller.
Ser mörkt s a s, vet iaf vad jag vill ge. (Y)
 
Nåt liv har jag just inte, är helt slut efter min arbetsprövning så jag hamnar på soffan efter maten.
Tv, o film osv är vad min fritid består av.
 
Denna sommar har varit otroligt tuff, så det spelar säkert in oxå.
Men orken / energin har varit borta länge...
det hänger ihop m måendet, smärtan o så klart ekonomin.
Allt de där påverkar ju, helt normalt.
 
Ngr vänner vill att vi ska stråla samman o gå ut o äta, dricka gott o ha en trevlig kväll.
Det kan jag ju inte, vart i helsike ska jag ta pengarna ifrån ?
 
Förra månaden.. iom att jag hade glömt rapportera aktivitet blev jag ju utan ers.
Katastrof blev följden av det, betalade så mycket jag kunde men det gick ju inte riktigt som önskat.
Så det ska jag lr borde jag ju rätta till denna månad. 
Hur det ska gå vet jag inte, har inte ens orkat titta över situationen.
 
Inget blir bättre av att gå m skygglappar, så på mån ska jag sätta mej o gå igenom allt.
Hoppas att jag kan fixa de mesta iaf, surt gå å dra på länge..
problemen försvinner ju inte!
 
Mina nya glasögon blev ingen rolig kostnad, men nödvändig.l
Nästan 6 000, jag fick bet m ett akutkort jag har..
som jag bara använder om det är nödvändigt.l
Jag har aldrig använt det t en sån hög summa tidigare, så räntan lär väl bli kännbar oxå!
 
Hur det ska bli m tandläkaren om ngr veckor vete katten...
ser tusenlapparna flyga sin kos.
Pengar jag inte har, men likväl så har jag 2 trasiga tänder o lite finlir som behövs...
har gått o dragit på det runt ett halvår.
 
Ja jäklar va kul livet är!
 
Jag har jättefina vänner som erbjudit sej att låna mej pengar, men som jag sagt tidigare så blandar jag inte in vänner o ekonomi.
Aldrig i livet, vill inte stå i skuld o kke inte ens veta hur jag ska kunna bet tbx!
 
Så i går då min handläggare på AF sa t mej att jag måste söka ekonomisk hjälp, för att det var vanligt förekommande för alla som går på aktivitets ers få ekonomiskt stöd...
Då bestämde jag mej, ska söka hjälp.
Bara dumt att inte ta t vara på mina rättigheter pga stolthet lr vad jag ska kalla det!
 
Söker oxå utträde ur facket, räcker va m i A-kassan...
ngr hundralappar att spara in där varje mån.
Men då måste jag kolla över hemförsäkring o va den kostar, kan väl inte vara så blodigt?
 
Mycket att fundera över.
 
Jag har varit på medicinsk utredning, blev dragen o böjd hit o dit...
remiss t rtg.
4 olika ställen som ska rtg´s så jag får vänta på tid.
Innan dess händer inte så mycket.
Men jag har iaf m hjälp av AF får iväg ansökan om halvt sjukbidrag, typ 4 mån handläggning tydligen.
 
Berättade för min läkare att jag skulle söka för jag kan inte jobba mer än 50% , det var inget han var förvånad över. 
Han har hela tiden trott att jag ska komma upp i 50% ev 75% på ett jobb som följer hans rek ang sysslor osv.
 
Jaha, nu har jag lättat på hjärtat rejält o det känn bra att ha fått ur mej allt.
Tänk vad konstigt att jag är hjälpt av att skriva av mej ! :-O
Men iaf, tacksam e jag så länge de funkar.
 
Kke är nog i en lr 2 dgr! :-D
 
Ha en trelvig helg.