Nytt försök...

men nu i förkortad version. Skrev ju ett långt inlägg i går...men så lyckades jag klicka fel, så allt försvann. Typiskt när jag för en gång skull fått m de mesta jag ville ha sagt ! :-/ Jag blir bara så less på all smutskastning, vem är felfri ? Vem har inte sagt...lr gjort ngt som inte kke var så klokt ? Alla är vi väl överens om att det är mänskligt att fela...lr ? Det ska isf vara om " DU " anser att du är perfekt, aldrig gör fel. Men vi andra som begår blunder titt som tätt..slänger ur oss saker som kke borde ha stannat t en tanke. Vi vet hur det är. Men för en del tycks det vara så lätt att spy ur sej vad som helst..o mer lr mindre tvinga på andra sina åsikter. Var och en har sin egna sanningen, men snälla ngn. Tänk efter lite... alla andra kke inte delar dina åsikter. Men dom har inte en chans att undgå all smutskastning... Och du är säkert av den meningen att om du forts mata ditt tyckande o tänkande så blir andra hjärntvättade o acceptera det du tycker som det rätta. DIN sanning tas för den enda sanningen. Blir lite luddigt det här. Men jag hoppas iaf ni fattar. Om jag säger som så... Jag tycker att allt e mest sk*t nu Hela vårt samhälle tycks falla isär... mest elände överallt, inget är värt ngt...vare sig människor lr djur. Verkligen sköt dej själv o skit i andra. Vad är empati ? Egotänket tycks vara det som gäller.
Önskar att vi kunde bry oss mer, Tänk.... vilken regering vi skulle kunna få. OM..... de som blev valda visste hur det var att vara arbetslös... sjukskriven en lång tid, blivit utstämplad o utförsäkrad..Ensamstående m ngr barn. Kke hade anhöriga som blivit sjukpensionärer. Ngn nära som bodde på ett gruppboende. M M.. en livserfarenhet som inte varit en dans på rosor, utan personer som fått kämpa här i livet. Vad trevligt det vore om vi människor kunde låta bli att smutskasta alla som inte delar våra åsikter.
En vän skrev på sin FB sida. Jag citerar " jag har funderat på att rösta på det parti som inte smutskastar sina motståndare ( lr övriga partier egentligen för jag undrar om alla alltid vet vilka som är motståndarna ) fast isåfall inser jag att jag inte kommer att få rösta så den strategin har jag övergett - återgår till djupet av min garderob å pillar navelludd för den sysslan blev jag störd i tidigare idag p.s om jag nu trampat ngn av mina politiskt aktiva fb-vänner på tårna så säger jag bara : stålhätta är grejen " Klok vän jag har...Instämmer helt.
#1 - - Eva :

Jadu Gunsan..vem har inte gjort fel eller gjort bort sig någon gång och tom med flera ggr. JA så många ggr som man ens inte kan räkna..och kommer att göra det i fortsättningen med. Ingen är perfekt..inte någon, för den som säger det har redan där gjort en blunder.
Det är tröttsamt att läsa höra andra proklamera om vad rätt och fel är, samtidigt som man vet att personen själv inte är så felfri , men vill gärna framstå som sådan. Då denne dessutom skriver någon på näsan och tom har som mål att hela tiden hellre fälla än fria någon ..ja då står det en snart upp i halsen. MEn oftast är det någon som själv har problem av något slag och som för att skyla detta kanske ger sig på andra. vad vet jag..det kanske finns tusen andra orsaker där utöver..men oavsett så brukar iaf jag inte ge mig i kast att tjafsa vare sig irl eller skriftligt..eller iaf sallan att jag gör det. ;)
Vad de gäller politik..Folk är väl naturligtvis vilsna och rådlösa i vad de ska ta sig till för att få bort orättvisor och det empatilösa sammhälle med att rösta rätt.
Och inte är det då lätt för någon att välja de partiet som verkligen ser till människa bakom personnummret..
Alla politiker svamlar runt och lovar till höger och vänster och i slutänden blir det knapt något kvar av löftet som gavs.
Att många gillar Sd är väl uppenbart, och det är många som förfasar sig och är vettskrämda över hur livet kan bli med SD vid makten. Tom jag..Och jag kan ju säga att jag är en hängiven debattör vad det gäller denna fråga och även om vad jag både tycker och står för vad de gäller de politiska valet. MEn jag skulle vare sig se ner på någon eller mobba någon som inte delade min åsikt. MEn tyvärr är det så att de finns de människor som tom går så långt att de plockar bort sina vänner på FB om de tycker olika eller rent av röstar på SD..det är beklammande tycker jag. JAg är inte vän med någon för hur deras politiska åsikter ser ut, eller vad för yrke eller hur mycket de tjänar..jag är väl med fokl pga hur de är som människor.
Att smutskastning förkommer i det politiska spelet..det har de nog gjort mer eller mindre alltid, men det h ar blivit råare, och ute bland forum och diskussionstrådarna är det en mer hänsynslös pajkastning där tom personangreppen haglar tätt och tom med hot.
Man undrar då ..vad är vi på väg?
Att acceptera varandras åsikter och lära sig något utav det är väl de bästa anser jag..men det är jag det.
MAn kan ju önska någonstans att folk vaknade och ser verkligeheten som den faktiskt är..och göra den så bra som möjligt för allas räkning.
hmm va jag blarrer :) hihih kramen om på dig Gunsan <3

Svar: Ja du e bra på å blarre...men de e bra blarr. De kommer möe klokt fr dej :-D Du har helt rätt, fast jag har faktiskt tagit bort en bekant som var SD. Allt rördes sej om sd, fanns inget annat värt att skriva om. Ingen mening ha vänner som man inte har ngt gemensamt med, inget att prata om heller. Så kan de bli :-) Kramar om <3
Gunsan