Så himla fort...

 
2018 gick !
Redan 20 Jan 2019, ofattbart.
Men så e de, o de e inget mer m de!
 
Har hört att många männiksor har forts m att ge nyårslöften, det är ju naturligtvis upp t var o en...
Men jag begriper inte varför det ska behöva va nyårsafton för att man ska lova sej själv, i första hand ngt.
Om man vill förändra ngt så är det väl bara att göra det ?
Jag gav nyårslöften själv en ggn i tiden, men då jag aldrig kunde infria dom, lr tom ibl hade glömt mitt löfte...
så lade jag ner de.
Nu ger jag mej själv löften när som helst, fast det är lika illa det...glömmer bort, lr så klarar jag de inte helt enkelt.
Tänk att det ska vara så svårt !
Jag har för dålig...tappade ordet, får se om det kommer tbx :-O Självdisiplin kke det heter ? ?
 
Ibl önskar jag att jag kunde bli hypnotiserad att göra det jag vill, bli sån som jag skulle vilja.
Det här med att tänka positivt, affirmera...
det är inte så jäkla lätt.
Jag försöker vara positiv, men så kommer dom där jädra tankarna på alla motgångar o all otur...
då är det inte så lätt att vara positiv, det negativa smyger på ju.
En hjärntvätt vore kke ngt, bort m alla kan inte tankar, törs inte, allt går åt h-vete och in med jag kan, jag törs o ska. Allt bli bra! :-)
 
Jag antar att ni m detta fattar att ngt har gått åt skogen igen, nu väntar troligtvis en tid i ovisshet igen.
Med byte av hanläggare m m.
 
Jag ska göra ett tappert försök att förhindra det, be om en chans att försöka ordna upp de hela.
Sen om jag lyckas e en annan fråga.
 
Men när man försöker kämpa mot myndigheter så stångar man oftast pannan blodig.
För de som sitter på sina höga poster har absolut inget t övers för oss som lever m värk o även av andra orsaker inte kan jobba som tidigare.
 
Jag önskar att dom , beslutsfattarna fick leva våra liv o se hur det är att vara i vår sits !
 
Tyvärr så funkar det inte så. Sen tolkas ju regler o lagar lite godtyckligt ibl !
 
Om Svensson m flera års erfarenhet av arbete i vård o omsorg o vid löpande band m fl, med fattigpensionärer t föräldrar, om Svensson har kunskap/kännedom hur ett liv fyllt av värk blev invalda  att regera i vårt land så tror jag att det skulle se annorlunda ut.
 
Det finns ingen verklighetsförankring hos dom som aldrig jobbat som en Svensson, o som inte har en  erfarenhet långtidsjukdom m m.
 
Jag undrar just hur det ska bli nu i vårt land ?
Bättre har jag svårt att tro, vi som har det svårt kommer antagligen ff ha de tufft...men dom som har de väl förspänt kommer att få lite mer av kakan. :-(
 
Inte lätt att va positiv alla ggr, men jag försöker leva på hoppet.
 
Sen om det hoppet innebär ättestupan....
 
då slänger jag mej platt på marken o skriker.
Nej jag vill inte, jag vägrar !
 
#1 - - Anonym:

Förstår ditt tankesätt, mycket som är uppåt väggarna, vad kan vi förväntas oss av regeringen, frågorna är många, vi väntar på svar.

Svar: Tack, intet är som väntans tider :-)
Gunsan