Jag är så arg, så upprörd....

 
så jag kokar inombords !
 
Lika bra att varna för ett gnälligt inlägg...
så slipper du läsa !
 
 
Jag har precis avslutat ett samtal...
fr soc.
 
Ett samtal som vände upp o ner på hela min tillvaro.
 
Det handlade om vilka normer dom följer, existensminimum.
 
Min hyra är för hög...
Jag har redan betalat mina glasögon, det skulle jag inte gjort. Jag skulle ha sökt bidrag innan, inte låna t dom.
Hörde om jag kunde räkna m ngn  hjälp t tandläkaren, då går jag hos fel tandläkare. För dyr!
Lån tar dom ingen hänsyn till.
Allt som allt m hyra o uppehälle, tel, el, kläder så uppgår den summan t 9753.
Jag har alltså 927 kr för mycket !!!!!!!
 
Inget jag sa hjälpte, att jag hade mer än dubbelt så mycket i lön för 1,5 år sen än vad jag har nu .
Hade jag vetat för en 5-8 år sen vad jag vet idag, då hade jag naturligtvis tänkt på att ordna upp mina skulder m m så gott jag kunde.
Men men!
 
Och...
 
Medicin, det måste jag ju ha... dyrt m diabetes kompl m m.
Det kan man ordna genom att söka så man bet varje mån, apoteket går efter inkomst.
 
Skit samma ni fattar !
 
Det slutade m att jag iaf sa...
Sluta, det räcker...jag hör att allt jag gjort är fel o jag har inga rättigheter t hjälp.
Sen lade jag på luren...
Personen ringde upp igen efter ngn min, men jag svarade inte.!
 
 
 
#1 - - Marie.:

Okey! Så om jag eller någon annan råkar i tillfällig
knipa, så kan vi inte räkna med att få något
bistånd om vi har en inkomst på över 10.000 kr ?
Så snett.
Hoppas att du får hjälp trots allt! (Y)

Svar: Tack, ja jag har ju fått höra de fr 2 olika håll, så de ska väl va så.Arg o besviken e jag , när jag äntligen beslutat mej för att söka hjälp!
Tack Marie.
Gunsan