När ska det vända ?

 
Jag börjar bli redigt less nu, varför ska jag ha sån oflyt för hela tiden !
Är det ett straff för ngt jag gjort ?
Undrar isf vad jag e skyldig till :-(
 
Jag fick ju inte lgh, en som stått i kö längre blev den lyckliga.
Lätt att vara efterklok, jag har ju inte stått i kö länge...utan helt enkelt bara haft koll.
Så funkar det inte, utan man måste stå i kö.
Vet jag ju eg om jag tänker till lite, så jag får väl skylla mej själv.
 
Hur som helst så har jag visat intr på 2 lgh till, men den ena är tydligen sunkig o i ett bråkigt hus.
Många som bor där, och inte ligger den på första vån precis. 2:a vån o det innebär problem m trappor.
Den andra ligger på 3:e vån o där ska de vara lugnare. Men den lgh e riktigt liten, vete katten hur jag ska få plats m mina möbler, jag kan ju inte sälja de jag har o köpa nytt precis.
Man får ju inget för grejerna idag om dom överhuvudtaget blir sålda, finns bara 2 garderober oxå. 
Vart ska jag göra av allt, har ju byrå men det ska finnas plats för den med.
Jaja jag ska inte gnälla mer, det blir som det blir.
Här har jag iaf inte råd att bo kvar.
 
Pratade m sonen tidigare i morse, pengar har vi båda brist på. Han jobbar över så fort han kan, o extra nu eftersom det kommer jul o ska köpas julklappar.
Jag vet inte hur det blir m julklappar, mina 3 barnbarn vill jag ge ngt. Men det lär inte bli mycket.
Och det är inte det som är det viktigaste, jag vet.
Men för mitt egna mående vill jag ge dom ngt fint som dom önskar sej.
 
I går så rörde sej misstänkta tjuvar här på gatan, massa m svarta sopsäckar m grejer i låg i bilen, och dom lade in flera. Denna vita passat dom körde var även falsk skyltad. Efter 1 tim så kom jag fram t ledningscentralen för att tipsa om vad jag sett, erbjöd t.om skicka över bilder jag tagit på dom. Men det behövdes inte, däremot så skulle jag ringa igen om dom kom tbx.
Lite förvånad över intresset, dålig uppskattning tycker jag.
Men strunt samma jag har gjort min medborgeliga plikt tycker jag.
Och när jag fick t svar att ringa igen så kunde jag inte låta bli att påpeka o sitta i kö en tim !
Då har dom säkert försvunnit igen.
Ja ja ja, mysko e de,
 
Ja de var väl de hela, ni får ha en forts trevlig helg så hörs vi framledes...
misstänker jag.
 
#1 - - Maja:

När mor sökte ny bostad så var hon tvungen att ha en viss inkomst för att ens ha en chans att få ett nytt hem. Finns det inga såna krav där du bor?
Polisen har troligtvis allt för mycket att göra för att ta hand om såna tips.

Lycka till.

Svar: Ja så e de så klart, man måste ju ha en viss inkomst o det kan ställa t de för mej antar jag. Men dom borde ju fatta att om jag bet en så här hög kallhyra så borde jag fixa en lägre hyra.(Y) Hoppas att jag ska få tag i en annan lgh iaf. Jo polisen har säkert massor att göra, men nog kunde mina bilder tas emot... det kke kan vara bra som bevis utifall att. Tack :-)
Gunsan