Bara lite kort...

 
många ggr så har jag funderat på om jag gör rätt.
 
Är det rätt att inte tala om allt man vet om andra personer, för nära o kära...
vänner för att ev förhindra att fler råkar ut för samma som en själv kke ?
 
Jag säger inget, utan jag har tänkt o ff  tänker...
VEM SÄGER ATT JAG SKULLE BLI BETRODD ?
 
En  del jag varit med om och råkat ut för när det kommer t folk i min närhet, även sk vänner.
Några av dom öppnar villigt munnen o gör allt för att smutskasta mej, det har jag själv hört.
Sen att det märks tydligt på dom som fått höra " sanningen " vad dom tycker om mej när dom fått höra både det ena å det andra.
 
Och jag tiger oftast.
 
Tänker som så, att dom som känner mej vet vad som stämmer lr är helt uppåt väggarn !
OCH...
sanningen kommer fram t slut.
 
Oftast iaf.
 
När då dom som jag förskonat fr vad som sagts o hänt själva får upp ögonen för  sanningen.
Dom får ett abrupt uppvaknande...
hela världen sätts kke  i gungning.
 
Tråkigt o sorgligt på samma gång.
Någon som blivit trodd o höjd t skyarna av massor av människor, tappar masken..
gör bort sej.
Chocken blir stor...
men då känner jag, så skönt.
 
Ingen kan anklaga mej för att snacka vitt o brett.
Är på det klara m, att jag gör rätt.
Man vinner inte nära o kära, vänners förtroende genom att svärta ner andra människor även om det känns befogat.
 
Prata skit om andra, kan andra roa sej med.
 
Jag kommer inte att låta mej utnyttjas mer, vare sej av sk vänner lr partner.
Been there, done that!