Man ska inte ge upp...

 
äntligen har jag kommit t sluttampen med företaget som köper Guld & Silver.
 
Men det har varit segt, dåliga på att svara på mina sms, dom har dragit ut på tiden antagligen i hopp om att jag ska tröttna.
Ngr missade samtal därifrån ,men jag bad om sms kontakt, för jag har knappt ngn röst bland annat + att jag vill ha allt på pränt.
 
Den 1e fick jag sms om att dom var villiga skicka tbx min smycken t mej, men då sa jag jag bestämt nej...
inte ska jag betala mer pengar än jag fick för mina smycken. Det var det dummaste jag hört...
på länge!
Alt var att dom skulle bet mej 250 extra för de smycken jag sålde, det accepterade jag för att jag ids inte hålla på o tramsa. 
Jag vill bara slippa dom , för all framtid.
Bad att dom skulle swisha pengarna med en gång så skulle jag lägga ner projektet.
Men då tystnar dom igen !!!!
Va f:n är det för trams, nåväl jag lät det få bero över helgen..
Men i morse så skickade jag sms o frågade var  det var för lek dom höll på med, kort o gott så sa jag skicka pengarna nu lr så tar jag smsen o går t polisen.
Det tog skruv....
fick besked om en swish insättning under morgonen. (Y)
Man ska inte ge sej, nu va det inte mycket pengar jag fick...
jag tror säkert att jag hade fått ca 1000 kr om jag sålt t en guldsmed ist.
 
Jag kommer aldrig mer göra om detta misstag...
aldrig mer sälja t såna som åker runt o köper både mynt o smycken osv.
 
Inte ens guldbrev, det går inte lita på ngn i dagens läge..
iaf inte när det kommer t pengar osv.
 
Nu ska jag lägga de här bakom mej även att det svider, jag sålde ju smycken för att jag var i behov av pengar.
Och det utnyttjas av bluffmakare o lurendrejare.
 
Jag delar med mej av detta för att om möjligt  förhindra att ni begår samma misstag som mej.
Hoppas ngn är hjälpt av det jag skrivit. :-)
#1 - - Anonym:

Määääh, dem medgav ju att dem bluffat i och med att du blev erbjuden 250 spänn extra !!!! Vilka kufar ! Bra att saken är ur världen, men du kanske hade mer kosing att hämta egentligen om du hade drivit saken vidare ? Tack för varningen, mig ska dem inte få som kund.

Svar: Ja, visst gjorde dom de! Så tolkade jag oxå sms. Jag orkade inte hålla på å tramsa längre, dom va ju inte så snabba t att höra av sej. Om andra råkat ut för dom så tycker jag att dom ska samla bevis o anmäla dom. Hemska människor. Tack för din kommentar :-)
Gunsan