Ledsen o besviken men även f-bannad mitt i allt.

 
Jag är tacksam för råd, goda råd i all välmening.
 
Men när det blir mer som bannor att man typ blir idiotförklarad, då jäklar har det gått för långt.
 
Jag visste väl för jisses inte att jag skulle hamna i den här sitsen...
att jag inte skulle kunna jobba fram t pensionen.
 
Att jag nu är i den situationen att jag har så lite i inkomst att ers inte ens kommer upp t hälften av vad jag tjänade ens under 2015...
 
Det var det året jag jobbade helt, innan jag bad om förflyttning å därmed blev sjukskriven av det nya jag provade på.
 
Folk störs tydligen över att jag klagar på hur svårt det är att få ekonomin att gå ihop :-/
 
Jag kan bara säga att här lättar jag mitt hjärta, ingen tvingar dej/er...
att läsa.
 
Men jag kan upplysa om att jag har letat efter billigare lägenhet, men gå ner t en 1:a på 35 kvm för 1,500 billigare hyra.
Det gör jag inte!
Jag får inte ens plats m mina möbler, ska jag sälja dom o få mindre än hälften av vad jag gett för att kunna köpa nytt ?
Det finns ingen rim o reson i det.
 
Du får sälja bilen...
 ok !
Jag tog ett lån för att kunna köpa den...
lånet är inte betalt än....
ska jag göra ännu mer förlust än vid en försäljning ?
 
Sen behöver jag min bil, dåliga dagar kan jag inte gå så långt.
Då är jag beroende av bil för att ta mej nånstans.
 
Varför måste folk gå t angrepp, hade jag vetat att jag skulle hamna här så hade jag antagligen försökt på alla sätt o vis t annat boende, inte köpt ny soffa...letat efter en billigare bil.
 
Ja jag vet inte...
 
Men det är inte mitt fel att det blivit så här...
omständigheterna,
regler  m m
har hela skulden.
 
Jag har alltid gjort så gott jag kunnat, jobbat o slitit trots smärta, bitit ihop.
Ingen människa ska behöva göra så,  det kommer surt efteråt o ingen tackar dej.
 
Och sen få goda råd som är långt ifrån goda råd, det är bara för mycket.
 
Snart får jag väl höra att du kke inte behöver all medicin...
du kke kan skippa hämta ut inhalator för astma....
lr dom där dyra injektionerna o tabl som  ska tas som tillägg t insulinet.
 
Jag vet att de låter hemskt, men det känns ledsamt o skitjobbigt att folk som inte ens har rätt att tycka så mycket...
dom är inte ens mina vänner.
 
Knappt bekanta!!!!!
 
Jäkla skitfolk som fått mej bli så ledsen.
 
 
 
 
#1 - - Anneli:

Jag har inte råd att ha bil, jag är glad att jag har tillgång till mammas bil när jag behöver handla eller åka till läkaren/sjukgymnasten/apoteket.
Visst finns det buss o det kanske jag får ta en vacker dag, eller så om det fortsätter så här kanske det blir färdtjänst ?

Medicinerna kostar väldigt mycket trots att man har högkostnadsskydd med tanke på att man inte får så mycket i sjukpension.

Får du inte bostadstillägg ? Det har alla rätt till som inte har "någon" inkomst..

Nä det är tufft att vara sjuk o har pension trots att jag "bara" ska fylla 53 år o inte har kunnat jobba sen 93 .. Många tror att man är lat, många vet inte, många kan inte sätta sig in i hur man mår då dom knappt har haft ont i huvudet. Man kan inte begära att dom ska förstå, men man kan begära att dom kan lyssna.

Kramar ♥

Svar: Ja idag skulle jag inte ha råd att köpa bil, men då jobbade jag heltid. Jag får ju offra saker för att ha bil, än så länge så går det.Billig förs o lägger inte så mycket i bensin. Hoppas du har tillgång t bil länge till (Y)
Ja det är mycket pengar som ska bet innan man kommer upp t högkostnadsskyddet. :-(
Nej du, jag får inget bosttillägg...jag skulle va under 38 tror jag lr ha småbarn lr va pensionär. Sjukskriven funkade oxå, men inte om man som jag har aktivitetsstöd ! :-D
Fattar inte logiken.

Nej du har rätt, det är tufft.
Många tycks tro att man har valt att vara sjuk...
att det beror på lathet som du säger.
Ingen som inte är lr har varit i samma situation kan omöjligtvis fatta.
Likaväl så fattar inte ngn som har god ekonomi hur det är att inte ha pengar ens att bet sina räkningar.
Då är det lätt komma m kloka råd!

Tack för din kommentar :-)
Kram <3
Gunsan

#2 - - Helen:

Oj , inte trodde jag att du tog det så negativt när man läser dina inlägg & kommer med tankar kring hur du kan påverka din situation. Jag skrev för ett tag sen på ett av inläggen & frågade om ett byte till mindre billigare lght. Det var bla vad min syrra fick göra under några år när ekonomin var körd i botten pga sjukskrivning hon sålde även bilen. Idag jobbar hon deltid igen med halvt sjukbidrag & har flyttat till större lght & har bil igen. Inte menade jag att kränka dig. Vilken situation livet än drabbar oss med måste man ju själv påverka det man kan. Jag har själv suttit riktigt i klistret ekonomiskt & varit nära vräkning när barnen var små & jag sjukskriven så jag vet hur det känns. Tråkigt att du känner som du gör det var inte meningen. / Helen

Svar: Jag är inte medveten om att du gett mej råd om byte av bostad, jag har kke glömt. Ber om ursäkt, men jag tror iaf inte att du skulle vara så plump o vräka ur dej att har man inga pengar så får man bita i det sura äpplet. Man får va glad om man har en säng att sova på, typ såna saker har jag fått höra senaste veckan. Har du sagt ngt sånt ?Jag har som sagt inget emot att byta t billigare lgh, men då ska jag inte behöva sälja alla möbler för skrotpengar för att köpa beg som får plats i den strl som jag har råd med. Bilen är inte ens färdigbetald så även om jag skulle sälja den så är marknadsvärdet idag så lågt så jag skulle inte kunna lösa skulden ens utan fortf bet på ngt jag inte längre äger.. Det är så svårt att sitta så här o förklara , men det som fungerar för en annan kke inte funkar för alla. Skönt att det har löst sej för din syster.Och för dej o barnen :-)Hjälp av socialen , bostadstilllägg skulle hindra att det går så illa för många.Kram.
Ps. Kollade igenom kommentarerna, hittade en anonym kommentar den 30 dec ang bost, är det kke du ? Ingen elak kommentar iaf. Ds
Gunsan