Sista dagen av jan -18

 
Jaja, bye bye januari, välkommen februart (Y)
Spännande se vad den månaden för med sej :-)
 
Igå så var det op dax, sov uruselt under natten...
varför vet jag inte. Jag tror inte jag va spec orolig, nog annat som spökar ff i skallen :-/
 
Drömde en väldigt konstig dröm iaf, drömde jag var hos min fd svåger o skulle köpa ett akvarium.
Kan inte påstå att det såg ut som en butik, mer som ett förråd.
Tyvärr hade han inte tt sånt jag ville ha hemma, men han skulle beställa ett åt mej! 
Mysko, va kom allt de ifrån ?
 
Hur som helst så kom min goa vän Monika o hämtade mej...
tidigt i går morse :-) jag är så glad o tacksam att hon ställde upp. :-)
Inte var hon pigg än, sju veckor med en hemsk förkylning som inte vill släppa.
Ofattbart va segt o långdraget det är för en del.
Hört att en del är ff sjuka trots de haft eländet i 2 mån :-(
Hoppas verkligen det vänder för Monika snart! (Y)
 
Op var lyckad sa doktorn, en snygg karl ;-)
Inget som gjorde ont direkt, men droppar osv sved o så även på ett ställe då han började m sina verktyg.
Såg ju att han var o petade runt i ögat, och typ suddade emellanåt, ett mönster , som en bild såg jag när han suddade. Girlangmönstrat / blommor. Denna bild suddades ut mer o mer. alltefter han arbetade.
En pratande dator talade om  siffror m m, jag hörde inte riktigt. Tror att det användes ngt borrliknande oxå, lät så iaf. Typ som tandläkarborr men mycket tystare.
 
 
Hur som helst det var inget att vara rädd för, om det nu var sobrilens förtjänst, så rek jag att man tar emot erbjudandet . Jag är inte van vid lugnande, så jag kände mej behagligt loj i väntrummet. :-)
Återbesök den 7 feb på fm, ingen risk att jag har sån tur så att ngn kan köra mej då med.
 
Jatg är ff väldigt ljuskänslig så de blir väldigt lite tid vid dator o liknande. Även om jag mörkar ner skärmen s a s, så e de svårt att se vad jag skriver. Försöker kolla felskrivningar osv, men de e jobbigt sitta m ansiktet nästan tryckt mot skärmen för att se. 
Så jag ber om ursäkt för div grodor :-D
 
Vet inte om sköterskan som satt o sprajade mitt ögon smittade mej m sin förkylning för hon var långt ifrån frisk.
Jag har fått en sån torrhosta, den flög på mej i går em o den släpper inte.
 
Hoppas den försvinner snabbt iaf.
Denna vecka blir jag hemma, lr fram t återbesöket . För det är vissa restriktioner, grejer man ska undvika, bla damm o blåst m m. 
 
En dag í taget, hoppas få besked om när öga nr 2 ska fixas  då jag träffar optiker på återbesöket.
 
FÖ är det inget nytt, problem ff m rumpan...
ska ta kontakt m vårdcentr o se vad dom säger.
Vill inte göra ngt innan jag e klar m ögat, men jag kan ju alltid prata m ngn om besvären. :-)
 
Nu får ni ha en bra dag.