Det här minnet är de lite si å så med...

 
så jag har funderat på om jag har skrivit ngt om att firman som ligger här på gatan har snott p-platser ?!
 
Om så är fallet så tjatar jag om igen...
inget ovanligt lr va säjer ni ? :-D
 
Hur som helst så har dom satt upp skyltar m reserverad för kunder....
8 platser tar dom lätt !
Av ca 11 p- möjligheter om man ska stå lagligt utan att riskera böter alltså.
På andra sidan typ 3 platser.
 
Vet inte om jag tycker det är schysst att en firma gör så, bara roffar åt sej.
Vi som bor här har inga egna parkeringar, utan vi får stå på gatan...
o den är för alla.
Flera hyreshus här, men även villor.
Det innebär att vi har 6 platser som vi som bor här på gatan delar, m gäster oxå så klart.
 
P-böter ser man flera ggr/veckan på bilar här, så tråkigt.
 
 
Jag får själv parkera flera gator bort ibl för att slippa böter, halt o lytt så får jag släpa på kassar om jag har veckohandlat.
 
Jag vet att jag gnäller, men ibl så är det befogat...
tycker jag!
 
Hur som helst så har jag frågat flera o ingen säjer att man får sätta upp skyltar hur som helst, inte ens för att säkra p-plats.
 
Vad gör man ?
 
Inget antar jag, har ingen aning....
Har frågat hyresvärden o enl dom så får man inte sätta upp skyltar, men inget som dom kan göra åt det!
 
Nu ska jag sluta gnälla, i morgon blir de jobb!
Riktigt pigg idag :-D
Jippiiee !