Ilskan kom över mej i dag...

 
jag kände mej fullständigt tokig, så jag var tvungen skriva av mej det värsta på FB innan jag skulle iväg.
Och nu tar jag lite av de här med !
 
Ibl blir det bara förmycket....
man tror att myndigheter o styrande, och folk i chefsposition har tappat allt förnuft.
Hela vårt samhälle är ju skadat, o värre blir det allt erftersom tiden går..
Jag fattar verkligen inte vad som hänt.
Så här vill jag inte ha det, jag vill ha ett tryggare samhälle, ordentliga lagar o regler som följs. Straff som är kännbara i förhållande t brottet.
Att man ska bli bra behandlad av chefer, att man får bli omplacerad när man inte orka m det jobbet man har.
Nu.... ja jag vet inte hur dom tänker. Ngt konstigt egotänk ? Får dom en belöning lr ngt när dom visar sej totalt omänskliga mot folk som gett allt o nu inte orkar längre.
Dessa människor har blivit utnyttjade t max o så kastas dom t vargarna, lr sophögen s a s när dom inte har mer att ge.
Inte inom just de jobbet, men har ff mycket att ge i ett lättare jobb..
 
Många fler än jag har blivit behandlade som skit av chefer/ledning.
Dom har oxå blivit uppsagd fr kommunen pga arbetsbrist . Dom har fått skador genom arbetet o inte kunnat arbeta kvar inom samma jobb längre utan ville byta t ett lättare. Men först så kke dom liksom jag har varit sjukskriven o sen så finns det inte ett enda jobb som kan passa i hela kommunen. Ja då blir du uppsagd t slut, tack o adjö nu är du inte värd ngt mer för oss.
Skulle man då som en av mina vänner själv (efter 4 år) hitta ett passande arbete i kommunen o hälsats välkommen t personalen o redo t att börja jobba, så känner hon sej glad  o hoppfull.

Då får hon ett besked om att hon är uppsagd fr kommunen o därmed inte får ta det jobbet.
Så vad säger man ? Jävla översittar fasoner !

Både AF o FK är medvetna om hur denna kommun behandlar folk. Så det är inget nytt. Hur länge ska det får forts ?
Vi är inte värda ett skit när vi gett allt.
 
En annan vän slåss med näbbar o klor mot FK ...
att denna myndighet går över sin befogenhet är ingen nyhet.
Hur dom tolkar intyg o deras regler övergår de flestas förstånd.
Flera av min vänner har kämpat mot FK, vet att ngn har fått rätt t ers efter mycket om o men.

Helt för jäkligt att en människa som redan ligger ska behöva ha ork för att ensam kämpa för sin rättighet.
Är man sjuk o har ordentliga läkarintyg så ska väl inte den läkarens kompetens ifrågasättas av en läkare som aldrig träffat personen i fråga utan tar ett beslut genom det som står i intyget,
En tolkningsfråga som kan bli precis hur galen som helst.
 
Hon ska skiva ner varför hon motsäger sej fk.s beslut. Men det är ju inte så lätt...
så hon  ringde  Förvaltningsrätten o bad om att få slutdatumet förlängt, så nu har hon lite längre tid på sej att yttra sej om F-kassans motivering till avslag.

Hon  frågade om hon kunde få kopia på de domar som F-kassan hänvisade till, Så hon kunde jämföra deras beslut.
Några kopior av F-kassan på dom domarna  har hon aldrig fått o därför har hon inget att jämföra med.
Vilket  personen på f-rätten tyckte var konstigt, för  hänvisar man till någon dom så ska man antingen få en anvisning om vart man hittar domarna lr få kopior hemskickade.
 
Konstig förfarande tycker jag !

Hon fick telenr till Kammarrätten i både Stockholm o Sundsvall. så nu fick hon nog extra energi.:-D
 
Nu jävlar !!! så orkar hon en omgång till. (Y)
 
Håller tummen.
 
Phu nu gick luften ur mej, vi hörs !
 
#1 - - AC:

Ja när man är arg eller ledsen är det skönt att ha bloggen att få skriva av sin ilska eller vilken annan känsla man känner just då.
Ja visst har det blivit hårdare och tuffare på många sätt men nog var det tufft även på 90-talet om man blev sjuk eller inte klarade av det jobb man hade. FK var även hård på den tiden men spelreglerna har ändrats en hel del sedan dess. Nu har i alla fall läkarna själva även börjat reagera på hur FK sköter det här med sjukintyg och det är ju ett stort plus och förhoppningsvis blir det bättre vad det lider. Hoppas att det fixar sig för din vän.
ha en bra dag!
Kram 💞

Svar: Ja jag känner att jag måste göra det, för annars blir det övermäktigt! FK får massor m klagomål hela tiden, men om de hjälper vete katten. Det krävs en rejäl ändring där...se t varje enskild t.ex. Men även om nuvarande regering förbättrade en hel del så är det ff helt uppåt väggarna. Överhuvudtaget så är det mesta helt sjukt...tänker på människovärdet bl.a ! Ja jag hoppas att hon orkar strida vidare, men lätt tappa sugen när man möts av hinder hela tiden. Ha de gott vännen.Kram <3
Gunsan

#2 - - Anneli:

Jo den kan ju göra det ibland o det är skönt att få ur sig skiten som man bär på.

Hoppas att du har haft en bra dag.. Önskar dig en mysig kväll, kramar ♥

Svar: Tack ! Ja de är inte bra att gå o bära på en massa ilska. Likabra få ur sej den o då på ett sätt som ingen behöver ta skada av. Frivilligt att läsa ju ;-)Ha de toppenfint .
Kram <3
Gunsan