Usch, inleder jag med....så ni vet att det inte blir ngt glatt inlägg.

 
Kan man annat än att bli uppgiven på all skit som händer runt omkring oss ?
 
Jag kan det inte iaf.
 
Vad är det för fel på folk ?
Vilka är det som håller på m alla rån, misshandel, upplopp, skjuta hejvilt mot okända mä'nniskor ?
Det går inte att peka ut ngn på rak arm, tyvärr. Även om vissa försöker få alla att tro det är invandrare !
Man kan inte tänka så, man kan inte dra alla över en kam.
 
 
Jag är säker på att det kommit hit rötägg oxå, bland de vänliga snälla som lämnat krig o elände bakom sej.
Som vill leva i fred i ett vackert o i huvudsak fridfullt land.
 
Ngr få som förstör för andra, så som det brukar vara...
även då det kommer t svenskar.
Rötägg finns även bland oss, brist på uppfostran, sjukdom, drogmissbruk...
de finns många orsaker.
 
Men jag önskar att polisen hade resurser att gripa de skyldiga o dessa som inte är svenska ska ut ifrån vårt land.
Vi vill ha folk som sköter sej o tar sitt ansvar o följer de regler o lagar som finns
Det får vi göra i deras hemländer, gäller samma här, av respekt bl.a.
 
Dessa svenska odågor , borde få kännbara straff...
kke låta dom avtjäna vissa straff i andra länder. 
Där det inte blir ngn lyxtillvaro , inte som i svenska fängelser.
 
Ibl så blir jag så ledsen o deppig på allt omkring oss, tänker på mina barn o barnbarn hur ska det bli för dom.
Vilken värld  går vi t mötes ?
En våldsam, egoistisk,  kall värld ? :-O
 
Många anklagar regeringen för de mesta som händer, ja dom har naturligtvis en stor del i allt.
Men det finns inget parti som det går att lita på, en jävla samling skitstövlar är dom allihopa som gör tabbe efter tabbe som skulle ha straff som heter duga, men se dom får en massa pengar ist.
Och de ansvar som dom misskött genom att fuska m resor o  o middagar mm de glöms bort..Puts väck borta.
Tänk va bra om ekonomin togs om hand av vettigt folk...inga jäkla fantasisummor t regeringsfolk lr fallskärmar.
 
Dom är inte värda  så mycket , dom missbrukar sin ställning om o om igen.
Lögnare, o kappvändare finns det gott om.
 
Fy F*n.
 
 
 
 
 
Om vi skulle börja röja upp i regering o flera myndigheter o låta vanliga människor, med sunt förnuft ta över. Såna som står m båda fötterna på jorden o inte drabbas av storhetsvansinne ...
då är jag övertygad om att vi skulle ha de bättre.
Med bra pensioner, o de sjuka ska inte behöva riskera stå utan ers.. barn, äldre o handikkapp omsorg  mm ...
Jag är övertygad om att allt kunde se mycket bättre ut.
 
En utgång ur EU kke vore en bra början.
 
 
 
Över t mej,.....
de lunkar  på.
 
Jag har inte märkt ngn förändring än...
av att ha passerat ett streck till.
Lika mycket att syssla med när de kommer t att ringa t myndigheter för att få klarhet ang vissa grejer.
 
Börjar bli orolig...
riktigt orolig för ekonomin , aktivitets stödet sänks ju strax ytterligare :-(
Då vete katten om jag kommer t att ha ngt liv...
inget som kostar pengar.
Får leva på fläsket antagligen, enda fördelen m att det finns mycket att ta av.
 
Skämt åsido, så less på att aldrig kunna få slappna av sluta grubbla.
Det snurrar i skallen för jämnan, hur f*n ska de gå ?
 
Jag håller mej på min kant, hör inte av mej t vänner.
Vill inte att dom ska få smaka på mitt dåliga mående, för ibl så mår jag verkligen skit.
 
Det här var inte vad jag ville m mitt liv !
 
Jag skulle behöva skriva ner allt som tynger mej...
allt som gör ont.
Alla känslor o tankar....
men allt blir bara en jäkla röra, ett kaos i skallen.
Jag kan inte sortera ut så det blir ngt läsbart av allt. :-/