Nu börjar det kännas hur det är att vara arbetslös o ...

 
...inte frisk nog att ta vilket jobb som helst!
285 kr att leva på t den 27 nov.
Vete fxn hur det ska gå...
tänk om man kunde leva på fläsket man har!
Läkarbesök kan jag ju försöka hålla mej borta fr, men min medicin o glasögonen måste jag ha nya.
 
Jag har kollat igenom lite, arvegods..
.minnen som jag kan sälja. Tycker själv det borde vara värt en hel del, men jag känner ingen kunning som kan upplysa mej om vad jag kan begära för grejerna.
Jag vill ju inte bli lurad.
Får försöka höra mej för iaf.
 
Min arbetsprövning funkade inte, fick så ont...
framför allt i mitt artrosknä...
 
värk o svullnade upp.
Så gå o stå fnkar inte alltså!
Då gäller det att tänka om, ett sittande jobb som jag kan stå o gå i !!!
Vad ska de va då ?
 
Ska ta tid m min handledera så får vi slå våra kloka huvuden ihop. (Y)
 
Förkyld som 17 e jag o har varit sen förra torsd...
det bara flög på mej på kvällen.
Har försökt att  göra allt som jag ska göra men jag fick sjukskriva mej i måndags, då det inte var bättre överhuvudtaget.
Ikväll skulle jag gått på halloweenfest, men hoppar de.
Vill inte smitta ner folk m mitt hostande o snörvlande.
 
Jag misstänker att jag e allergisk mot min katt..
nyser så himla mycket o har gjort det väldigt länge.
Kli i ögonen o så rinner dom.
Jag minns att jag hade samma besvär för flera år sen, då fick jag sälja den då hon var 7 månader.
Men hon var på mej hela tiden, väldigt mammig.
Sån är ju inte den här, visst vill hon bli kliad...ofta. Men hon vill inte ligga i knä hos mej lr bli buren.
Hon kan läggasej nere vid fötterna på morgonkvisten.
Men katthår finns ju överallt :-( Går inte får bort.
Vi får väl se hur de blir, jag säljer henne inte t vem som helst iaf.
 
Fö så blir jag lika beklämd, arg, ledsen  m m m m av att läsa hur det har blivit i samhället.
Vårt sverige är ett minne blott.
Det sparas på handikkappade barn , på assistans ärrenden. Ingen rim o reson över huvudtaget.
Bristen på poliser, ger tjuvar o andra kriminella fritt fram.
 
Hovrätten är en skam. 
Ändrar de straff som brottslingar har fått, till löjeväckande tid, om dom överhuvudtaget fälls där.
Vet inte vad dom har i huvudet, vad dom tänker med ?
Ge alla sparken och  anställ nytt folk med vett i skallen.
Sparken skulle många få,av de som sitter i olika myndigheter....
o in med nytt fräscht folk som inte går med skygglappar.
Människor m sunt förnuft som står m båda fötterna på jorden, det saknas.
 
Ett helt nytt parti skulle behövas, för inget av de som härjar nu i regeringen...
de som munhuggs, lovar vitt o brett är värda min röst.
 
Tror ta mej fxn att det gått helt överstyr.
Nu får det va nog!!!
 
 
 
 
 
#1 - - gerra:

Tycker synd om dig Syrran, Varm Kram <3

Svar: Tack, jag ska väl inte klaga...finns dom som har det mycket värre. Men det är så pass nytt för mej. Kram <3
Gunsan

#2 - - Helen:

Är oxå allergisk men kan ha kvar katterna tack vare alkergitablett morgon & kväll. Funkar hur bra som helst. Köo receptfria & testa om det hjälper isf kan du få på recept (går på högkostnadsdelen ) Kram H 😊

Svar: Jaha ! Det hade jag ingen aning om. Tack, det får jag ta o kolla upp. :-) Kram
Gunsan