Jaha då var det dax igen.....

 
Jag fattar nada!
 
I går var jag ju i Västervik på ögonmottagningen, blev väl omhändertagen o undersökt efter konstens alla regler.
Ingte pga starr som jag ser så dåligt utan synen har helt enkelt försämrats så mycket :-/
Starr syns de inte mycket av, så de är ingen risk för op än.
Så nya glasögon är vad jag behöver, så idag var jag o tog tid för synkontroll.
Fanns ingen tid före i början på nov, hade hoppats på snabbare men men.
 
Det var ngr saker som optikern jag pratade med fick mej att fundera.
Dom kan inte garantera att jag ser mycket bättre men en liten förbättring blir det.
 
Mysko tyckte jag, de som jag fick testat ipå ögonmott gav mej väsentligt bättre syn.
Jag kunde läsa iaf halva rad 9....
svaret jag fick var att ja på ögonmottagningen har dom magiska tavlor !!!!!
Alltså, om dom har sämre utrustning hos optiker så måste de väl bytas ut.
För jag har rätt att kräva se lika bra oavsett vem som gjort kontrollen, så länge det är legitimerad optiker/läkare.
Jag tycker det är synd att det måste göras en ny kontroll , alla siffror data kunde väl skickas ?
 
Jaja vi får väl se, jag får väl ge mej t tåls lite ;-)
 
 
 
Sen undrar jag vad det är för fel med postnords rutiner...
Jag har väntat på viktig post fr 2 olika instanser, fick bekräftelse fr båda när de skickat breven.
Döm om min förvåning när jag fick vänta en vecka på breven. Vad är de för dålig service `?
Me too...
har ni sett de orden på FB ?
Ofattbart, de där är ju så vanligt så man förvånas ju inte när man ser att var o varannan människa har varit ute för sexuella trakasserier.
Jag är en av dom.
Helt sjukt.
Men det är ju inget nytt, det har ju varit så i alla tider.
 
Bara det att man var inte så öppen m de förr, man teg hellre.
Och de gjorde många även om dom blev våldtagna.
Nu talar de flesta om det, men förgäves många ggr...
för gärningsmannen går fri lr får löjligt lågt straff.
 
Jajaja världen har förändrats...
både på gott o ont.
En del har blivit bättre nu, annat var bättre förr.
 
Tänk om jag fick uppleva en värld...ett Sverige m bättre balans, m empati o myndigheter m sunt förnuft m m.
Nu oroas jag av hur det ska vara när barnbarnen växt upp o kke ska bilda familj...
ser inte så värst upplyftande ut.