Börjat...

på arbetslivs resurs, idag var det bara en genomgång med min vägledare... lite info osv. Nya tider inbokade även för grupparbete, så nu får vi se vad de blir av de hela. Känns iaf bra att få komma igång med ngt som förhoppningsvis ger jobb :-) Men det är mycket info att ta in, o jag känner mej jäkligt trög ibl :-D.... antar de beror på att jag varit sjukskriven så länge. Hoppas på de iaf :-D De arbetsgivarintyget som a-kassan saknade ska ha blivit skickat fr bem nu. Så hoppas jag att jag får en dagpenning som jag överlever på, men det lär inte bli många kr iaf inte om dom går efter vad jag haft när jag gått sjukskriven. :-O Vet ju inte alls hur dom tänker. Kan bara hålla tummen o hoppas (Y)
Vid flera tillfällen så har det låtit mysko här där jag bor, en del tycker det låtit som en liten explosion andra som skott ! Vad de är vet jag inte, har inte fått ngt svar. Men det har smällt både tidigt på morronen o på kvällen o även natt. Iom tiderna så kan det inte komma fr ngn verkstad lr dyl. Mysko e de :-/ Det är lite otäckt med branden som härjat, brandröken har nåt långt. Hoppas dom fått bukt m den nu, fast en rejäl regnskur skulle inte skada. Gärna på kvällen o natten, skulle bli lite lättare att andas... allergi medicinen hjälper inte helt mot all pollen. Det ligger ett gult täcke överallt ute, även inne. Måste ju ha lite öppet trots allt, men nyser gör jag o ögonen rinner m m. Livet på en pinne !
#1 - - AC:

Det måste kännas skönt att ha fått komma igång med nåt, nog för att det kan vara skönt att vara hemma men blir det för länge så är ju risken stor att man blir lite "slö i hjärnan" ☺️
Men visst måste det väl finnas några regler kring hur de ska räkna din inkomst, alltså då du jobbade heltid tycker man ju. Det ska väl inte gå efter hur de tänker just där och då. Riskerar ju att bli lite godtyckligt kan jag tycka och så får det väl ändå inte vara!
Här har det regnat så gott som hela dagen. Ganska skönt kan jag tycka för det har rensat luften rejält. Hoppas att ni också får lite regn. Märk väl att jag sa "lite" regn ☺️
Hoppas att du får en bra vecka.
Kram 💞

Svar: Ja, jag är så less på att gå hemma. Tappar lite livslust typ, ids inget, vill inget, orkar inte. Fy sjutton vilket trist liv. Och iom jag inte har haft ett vanligt liv, m jobb o den motion man får då så har jag ju gått upp i vikt. Det är ju skitjobbigt bara det, och gå ner i vikt har jag ju problem m, diabetesen gör sitt o ämnesoms gör sitt. Behöver verkligen inget extra :-/ Ja de där m inkomsten ska jag ta i ett inlägg nu. Idag har det regnat lite här men de räcker inte, det får gärna regna mer hela kvällen o natten t.ex :-D Inte ösregn utan ett fint regn som hinner gå ner i jorden :-)Tack, ha en trevlig vecka du med
Kram <3
Gunsan