Tappat sugen...

 
men världen är full av tappade sugar !
Så vad gör man ?
 
Man ger sej själv en spark i röven o säger för f*n människa ta dej samman ?
Njae, inte riktigt men skriva av mej en del brukar hjälpa.
 
Tycker bara att det vore trevligt med lite positiva händelser i mitt liv, jag vet att det finns folk som har det bra mycket värre/jobbigare än mej.
Men man står sej själv närmast, så e de!
 
Jag har haft så jäkla ont  i kroppen över en vecka nu.
Inget tycks hjälpa, o jag får erkänna att behöver jag inte gå nånstans så blir jag hemma o mer lr mindre orörlig..
eftersom allt gör ont.
Vet ju att jag gör helt fel, men när jag inte ens kan gå upprätt då känns det inte så värst lockande m en promenad.
Föraöker cykla lite på motionscykeln jag har här..
men de blir inte i den utsträckning jag vill/borde.
Allt är bättre än inget har jag iaf fått t mej (Y)
Idag ska jag ignorera smärtan o ge mej ut o handla, tomt i skåpen o jag måste t apoteket oxå.
 
Förra veckan då jag var ute ngr ärenden så tog jag bilen...
och jag kan bara konstatera att folk bara kör, utan att titta om det är fritt.
Hade jag inte bromsat så hade det smällt :-(
Och det där m mob o bilkörning...
har jag drömt lr är det inte förbjudet sitta o prata, knappa på mob medan man kör ?
Jag har precis för mej att man bara får använda/prata i mob under förutsättning att det sker utan att hålla i mob ?!
Händer titt som tätt att folk sitter m mob i högsta hugg o har mindre koll på trafiken runt om..
rödljus bl.a
 
Alltså det är väl upp t var och en hur lite dom värderar sitt eget liv...
men jag värderar mitt o mina nära o käras liv högt och dom som blir inblandade i olyckor pga ngn annan inte kan ge f*n i mob. Dom är helt oskyldiga o drabbas pga andras bristande respekt.
Fruktansvärt.
 
Likaså så kör folk väldigt aggressivt ...
nu under sem så ser man många idiotiska omkörningar...
många som kör som om dom hade hin håle bakefter sej.
 
Jag fattar verkligen inte, olyckor...
dödsolyckor händer på en bråkdels sekund..
 
Det finns ingen som går säker i trafiken fetrsom det alltid finns ngn som tror dom är bättre än alla andra.
Lite ödmjukhet o respekt, vore önskvärt då det kommer t flera.
Tänk om inte annat på våra barn som abolut inte har bett om att få sina liv riskerade mer än i vanliga fall.