Sitta i telefonkö....

 
är inte kul. Spec när man aldrig kommer fram.
 
Och det tycks vara helt jäkla omöjligt o få tag på rätt person, jag har gjort en arbetsskade anmälan förra året pga ngt som hände på jobbet.
 
Jag har fått avslag på olycksfall, men när jag försöker förklara att jag gjort en a-skade anmälan inte olycksfall...
ja då ska jag prata m f-kassan.
 
Och f-kassan säger att det avgör inte dom utan det gör AFA...ringer afa igen, t den handläggaren jag hade om olycksfall.
Efter mycket om och men så ber hon växeln koppla mej t en arbesskade handläggare.
Där svarar ingen..
Ringer upp igen får tala med en man som vidhåller att den handläggaren som gett mej avslag är den som jag ska prata med...frågar då varför hon hänvisade mej t annan pers !?
 
Käre värld det är omöjligt, antingen är jag så fruktansvärt otydlig så dom missförstår allt, lr så har dom ändrat allt.
Kke kör med uttröttnings system, vad vet jag.
Men jag kommer inte längre, så jag får ge upp...
har ju hållit på med det här i ngr månader :-(
 
Nu ska jag ha tag i min handläggare på fk, inte lätt...
men jag har talat in ett meddelande så jag hoppas att han hör av sej snart.
Behöver lite info om vart jag ska vända mej för att få hjälp fylla i en blankett om livränta, kan ju försöka få det för jag har förlorat  en massa pengar på att vara sjukskriven.
 
Men dessa blanketter är inte lätta fylla i.
Tänk om ngt kunde vara lätt ngn ggn, om allt kunde flyta på..smidigt!
 
Dubbel suck.
 
Idag ska jag iväg t sjukgym o efter det så skulle jag passa barnbarnen  och tvätta.
Nu behöver jag inte ta hand om de små liven, bara tvätta.
Får väl ta en vals med snabeldragaren oxå.
 
I morron är det dax för begravning :-( inte alls ngt jag ser fram emot...jobbigt som 17
 
Allt fler går bort, många dör alldeles för tidigt.
Inget vi styr över.
 
Men jag ska ta o kolla upp hur jag går t väga med att skriva testamente, hoppas att det inte kostar en massa.
Min dotter bad mej skriva testamente...
hon grät som bara den när hon sa det.
 
Orsaken är lätt att förstå då det inte gått så lätt  ang en annans bortgång...blev en massa tråkigheter, bråk om 
det mesta.
 
Hon vill inte att hon o bror sin ska råka ut för det.
Nu är jag övertygad om att det inte kommer bli ngr problem mellan dom men det kan vara bra att ha ett skrivet iaf.