Årets första månad lider mot sitt slut.

 
Och jag tycker som vanligt att tiden går alldeles för fort!
 
Man kan jämför tiden med en brant backe, du kommer ner fort som sjutton...
men uppför är det kämpigt.
 
Så som livet är.
Det gäller att kämpa, för ens rättigheter osv.
Tyvärr så är det inte många av oss som har koll på dessa rättigheter, jag e en av dom.
jag har ju fått reda på ngr genom facket, vänner mm.
 
Men det är banne mej inte lätt genomföra allt det som ska skrivas o ansökas om, bara få tag i folk är som sagt jäkla svårt.
 
Det är bra när man kan välja bli uppringd :-)
Så gjorde jag tidigare idag, det funkade kanon, men visst är det konstigt att man får olika uppgifter ang dessa ansökiningar mm !
 
Jag anser att vet man inte med säkehet det som frågas om, då ska man hänvisa t ngn som har kunskap.
Så funkar det tyvärr inte alltid o den som förlorarär är så klart vi...
den lilla människan som försöker på alla sätt o vis få det vi har rätt till.
Det vi betalar till under hela vårt yrkessamma liv!
 
Ibl kan man tro att dessa människor som sitter i vissa myndigheter på vissa avd...
dom tycks tro att det är deras pengar.
Ja så e de....
och det gäller att orka att kämpa!
Nu ska jag ta tag i nästa grej, se om jag har ngr kr att hämta där.!
Behöver bara få lite intyg osv, sen så !
 
 
Min katt är en skugga av sitt forna jag :-/
 
Hon kastrerades i torsd.
Eländigare katt får man leta efter.
Så synd om henne...
med tratt så hon inte ska kunna slicka på såret.
10 långa dar ska hon ha den, stygnen ska tas då.
 
Men jag försöker ibl ta av henne tratten så hon ska kunna tvätta sek o putsa pälsen.
Tyvärr så är hon snabbt på såret o slickar så då får jag dra på eländes tratten igen..
 
Tycker så synd om henne, hon bara finns typ, sover mest...
äter inte om jag inte bär henne t maten.
Toa går hon sällan på, brukar bära henne dit ibl oxå. 
Då kissar hon massor, stor blåsa antar jag :-O
Hon sitter o sover om jag inte lägger henne ner.
Svårt förklara men alltså, jag lider m henne :-(
 
Jag brukar borsta henne ofta för det tycker hon är skönt..
fuktar även en trasa o tvättar henne med ngr ggr varje dag.
 
Lilla gumman, vilken taskig matte du har som gjort dej så illa.
spelar ingen roll hur mycket jag fjäskar o försöker få dej må gott.
Dina ögon o uppsyn säger att jag e dum, sen att du spinner o kryper inpå mej det betyder nog inte så mycket eg ;-)
 
 
#1 - - anonym:

Konstigt de där , flera stycken jag känner behövde inte ha tratt på sina katter.

Svar: Ja det är väldigt inviduellt. Kan katten låta bli att slicka så behövs ju ingen tratt. Den här lilla damen är väldigt fixerad vid såret så hon skulle slicka upp stygnen antagligen.
Gunsan