Dejtande....

 
är ett  ständigt problem för många singlar.
 
Fick höra av en bekant, en tjej yngre än mej att hon hade varit på dejt.
En man hon hade haft kontakt med rätt länge om jag förstod henne rätt.
 
Eftersom dom hade mycket gemensamt så bestämde dom sej för att träffas på ett café.
 
Den personen som mötte henne såg inte ut som den mannen hon sett bild på...
inte ngt stämde överens när det kom t klädsel heller.
 
Han hade odlat ett stort skägg, på bilden var han slätrakad.
Han kom i mysbyxor med knän, o en urtvättad långärmad tröja.
Inte var han ren heller, luktade gammal svett, såg verkligen ovårdad ut.
 
Denna kvinna fick en smärre chock, då han hade sagt att han klär sej med stil.
Snygga byxor o skjorta. Då tillfället kräver även kavaj lr kostym.
Hygienen är så viktig.
 
När hon frågade honom hur det kom sej att han såg så ovårdad ut, så hade han svarat .
Ja men så här är jag...
Men varför hade han då skrivit annat.
Jamen hallå, hur många är sanningsenliga på såna där ställen.
 
Blev ingen dejt, hon avspisade honom rakt av på plats.
 
Strongt gjort tycker jag :-)
Lögner är nåt man ska undvika.
Nu är denna tjej, fin o klär sej snyggt...en stilig tjej helt enkelt så jag kan förstå henne.
 
Jag har själv varit ute för mindre trevliga dejter, där oxå sanningen har varit m modifikation.
Hemska tanke.
 
Jag har svårt att förstå varför inte folk är öppna med att dom har handikapp...
bokstavskomb m m.
 
Men de som är öppna med sina svårigheter, de drar nog till sej kontakter som själva har vissa svårigheter lr handikapp. Eller iaf vet vad dom ger sej in på och är villiga ge det en chans.
 
Jag har kontakt  via en sajt m en man som berättat om sina problem...
En yngre man så vi har enbart vänskaplig kontakt..
när han berättar att en del folk skrattar åt honom när de ses, så är det inte svårt förstå att han fått soc fobi.
 
En annan har så mycket problem kroppsligt, med otrolig smärta,fattig , så han har mer lr mindre blivit isolerad, folkskygg.
 
Alla har vi våra ryggsäckar med olika innehåll, och jag tror ff på att man ska vara öppen o ärlig med vad som finns i den.
Inte så att man ska blotta sej, men ge en vink och efter en tids kontakt öppna sej mer.
Ingen människa vill bli utskrattad lr känna sej lurad vid ett möte.
 
Det här pratade jag med min kvinnliga bekant om, och hon höll med mej.
För så lurad o besviken som hon blev när hon träffade den där karl´n..
det vill hon aldrig mer bli.
 
Jag anser inte att jag e kräsen, vet hur jag ser ut själv...
så jag har inga högt flygande krav.
Men jeans o tröja t vardags en kavaj o skjorta  då de behövs...hel o ren.Är väl fullt normalt.?
Sen ska ju personlighet o andra kvalitéer stämma, ha lite gemensamt :-)
Fast det vill till mycket att jag ska hitta en sån man.
Håller mej t vänskap, har bättre tur där :-)
 
Nu ska jag göra mej redo att ta tag i denna dag...solen skiner !
 
 
#1 - - AC:

Jag har nog mer eller mindre lagt ned det här med dajtingsajter. Är less på alla besvikelser det medfört och har frågat mig själv om det är värt det. Det jag kom fram till att dejtingsajterna får vara för min del. Just nu i alla fall.
Kram 💞

#2 - - Gert.:

Hon hade otur, det finns fina gubbar. Kram Syrran

Svar: Ja men det finns ju det, helt klart. Man måste bara ha tur o få kontakt m en sån :-)Kram brossan.
Gunsan