Tråkigheter m lite positivt oxå.

 
Igår så fick jag höra flera tråkigheter....
 
En av mina vänner var ledsen för det händer så mycket elände i familjen.
Utgången av de vet ingen, men det är tufft för alla  anhöriga.
 
Vi får talas vid ngn dag, eftersom hon behöver prata ut!
 
Karl´n som jag dejtade för en tid sen, ringer då o då..
Igår ringde han igen.
Hörde på honom att han var ledsen, hans pappa hade gått bort  dagen innan.
 
Han vart ju sjuk medan vi dejtade så P fick ta hands om sin mor o köra på henne , t lasarettet o handla osv.
Mycket tid gick t att  ta hand om allt, så vi sågs ju så klart sällan.
Ta hand om mamma o pappa m allt vad det innebär går före dejtande, när det är långa avstånd.
 
Nu har dom haft en frist o pappan har mått skapligt...P hade t.om visat bild på mej o jag hade få´tt godkänt :-D
Goa farbror.
Men nu är han borta o P får åter ta ett stort ansvar , jag kan väl tycka att hans syskon kan hjälpa t men det har varit dåligt m det hittills. Kke blir annorlunda nu, vem vet.
 
Ledsamt när anhöriga går bort,det vet vi alla som varit m om det.
Spelar just ingen roll hur gammal/ung dom är.
Fast äldre är på ngt sätt lättare acceptera än när unga/ barn går bort.
 
Jag lär nog få höra mer av P oxå, han behöver prata ut om sina känslor .
 
Medan jag satt på ögon mottagningen fick jag sms om att min bil var klar...
KLAR !!!!
Innebär det att killen som skulle ge sej på svetsningen, lyckades fixa framvagnsaxel balken, lr va den hette ?
Men svar på det får jag när jag kan hämta bilen, och det kan jag inte förens jag har 2 följeslagare m mej.
 
Håller tummen. Hårt , hårt hårt !
 
Besöket hos ögonläkaren vart lyckat, blir op ...
väntetid på ca 3 mån :-O
Men det får jag ta, han gav mej förslag på olika alternativ, så jag valde det ena av dom.
Det sista faktiskt. :-D 
 
Fy 17 va glad jag e att äntligen fått ett klart besked.
Det finns hopp om att jag snart ser...
o t.om bättre än jag gjorde när jag fick brillor. 
 
Förstår ni ?
 
Vilken sten som lättat fr mina axlar, o klumpen i magen.
 
Nu ska jag avboka tiden t ögon spec i Klmr. YES :-D
 
 
 
#1 - - gerra:

När ja op höger öga så har jag nu 100% på bägge, men bara på långt håll, glasögon vid data och läsning är bäst å ha. Men det funkar utan i nödfall. En stor kram från Brossan <3

Svar: Fantastiskt, jag e ju närsynt så mindre närsynt ska jag tydligen bli. Men det måste ju vara en härlig känsla :-) Kram <3
Gunsan