Då var jag arbetslös då !

 
Inte ett dugg kul...
vet inte riktigt vad jag kan vänta mej....
ingen aning om vad det innebär, krävs av en utsliten kärring med ngr år kvar t pensionen.
 
Om det överhuvudtaget finns en chans t ett jobb, med en inkomst som jag kan leva på ?
 
Reglerna som finns för att man ska få a-kassa är inte samma som det var en gång i tiden.
Så jag vet inte riktigt hur det ska bli m ers om jag är sjukskriven på 75% som tanken är till att börja med..
tydligen måste jag jobba 3 h/dag för att ha rätt t ers.
8 h arbete är väl ff en normal heltid vad jag vet, i omsorgen har vi inte 40 h/vecka utan 37,4
 
Men nu lär det väl gälla m 40 h...
hur som helst om jag inte tänker helt fel så om jag ska jobba på 25% så innebär det 2 h/dag.
Då har jag inte rätt t ers fr a-kassan !!!
 
Allt de här gör mej snurrig...
jag kommer ju inte att klara mej ekonomiskt då :-(
 
Och så ska jag uppge årsinkomst...
hur räknar lönekontoret ut det ?
Fr vilket år, då jag var sjuk mestadels av året lr räknar dom ut oavsett om jag jobbat lr inte... lr går dom helt enkelt efter min månadslön o lägger på ob som jag borde ha jobbat ?
 
Jag e en gråhårig blondin, just nu mer än vanligt :-/
För hur jag än tänker så får jag inte ngt att gå ihop, stämma.
När jag kollar arbetsack så står det att jag var sjukskriven  på heltid...men den arbetstid jag skulla ha jobbat är på då jag jobbade 50% o sjuk 50%
En massa minus o snurrigheter. :-O
Fattar noll !
 
Så grubblar jag över mina sem dar jag har sparade sen förr året...21 dar som ska utbet i maj.
nu i år är det årsarbetstid som gäller. Blir det rätt då, lr ska jag behöva slåss för mina sparade dagar som inte har ngt m de nya reglerna att göra.
De tim som jag har enl acken kan väl inte stämma !
 
 
Fy, jag blir helt galen på att inte veta/förstå...
 
Jag har iaf bett om arbetsgivarintyg, vill ha så mycket som möjligt klart t jag ska på möte.
 
 
Nu ska jag  fixa lite matrester innan jag gör mej redo för att möta denna dag o vad den för med sej.
 
Barnkalas blir de minsann :-D
 
Måste handla lite innan jag åker dit, en liten present t lillbror. Jag brukar ju alltid ge syskonen ngt litet oxå...
så dom får nåt med :)
 
Men det här får nog bli sista gången jag gör så. 
 
Ska köpa lördagsgodis t barnbarnen m, det gör jag alltid :-)
 
Lite trevligheter så släpper  grubbleriet...
tur  det :-)