Det ser mörkt ut.

både då det kommer t jobb...
hälsan...
ekonomin.
Dessa går ju iofs hand i hand.
 
Och så kärleken !
 
Var i kontakt med facket igår...
(benämns som X)
 
förklarade situationen...
att jag e helt kaputt m a o.
Har sån jäkla värk, så inget hjälper.
 
Sitta, ligga, stå o gå...
korta stunder som gäller.
Käkar värktabletter...
ömsom smörjer m smärtstillande gel.
Lite problem m insmorningen , når inte överallt.
Men jag gör så gott jag kan.
 
Hur som helst så talade jag om för X, som jag har med mej på resan,
att det inte finns så värst mycket hjälpmedel i äo.
Att det handlade om ekonomin så det finns inte utrymme för så mycket.
Att det ska vara så svårt få ngr höj o sänkbara pallar att sitta på då personalen hjälper
brukarna vid torkning, påklädn m m, tycker jag o X är märkligt.
Inte ens strump pådragre finns...
det tar på krafterna o sliter väldigt mycket på kroppen dra på stödstrumpor.
Tydligen får brukarna bet det själva o de har dom kke inte råd med...
det avgör ju godemän o anhöriga.
Har hört fr flera att såna hjälpmedel finns knappast inom äldreomsorgen..
bara inom handikkapp.
Fattar inte..
är personalen inte lika mycket värda i äo som i of ? !
Fy 17...
jag säger inget mer.
Tror ni förstår vart jag vill komma.
 
Kort sagt så kommer jag inte kunna jobba inom äo fram t min semester, tbx på ruta ett :-(
Aldrig får man vara glad...
nöjd o tillfreds.
 
Alltid e de nåt.
 
Eftersom jag är tjänstledig fr mitt ord jobb så får jag ju inte lön enl det schemat s a s.
Min månadslön har jag men det blir ju ingen ob alls om jag inte jobbar kvälla o helger.
Som det har sett ut senaste tiden så har det varit jobb mån t fredag fr 7-16.
Ger ju inget extra...
Sen ville ju områdeschefen o personalkonsulten att jag skulle börja m sjukgym igen.
Funkar ju inte...
jobbar jag t 4 alla vardagar, hur ska jag då få tid ?
Gå ifrån jobbet...
fick jag till mej, ja ja så bra o lämna kollega ensam under tiden.
Bara det att både jobba  o så orka m gympass o så tbx t jobbet...
det hör väl vem som helst att då bör man vara pigg för att fixa det.
 
Eller är det jag som tänker fel ?
I vart fall som helst så fixar inte jag det.
 
Tror att dessa som tycker så mycket skulle få ta över smärtan ngr veckor så kan dom snacka sen.
Ngt liv finns de just ingen ork till....
men snacka går ju.
Usch jag e så less...
spyfärdig...
ledsen..
You name it !
Jag kan som sagt inte jobba m dessa brukare...
så nu blir det kontakt m omrchef o perskon igen.
 
Dom lär sucka bådse en o två ggr.
Men vad gör man :-(
 
Chefen på stället jag varit måste jag oxå kontakta...
tyvärr....
för en bra chef växer inte på träden...
och goa kollegor ska man inte ta för givet.
Mycket skitsnack i kvinnoyrken ju.
Så visst ser det mörkt ut...
enl mej då.
Tydligen ska lönehöjningen vara klar nu med...
jippiieee...
not...
inte om den tf enhetschef vi hade på jobbet får bestämma...
för hos den stod/står jag inte högt i kurs.
Tycker faktiskt de e för j*vligt att det ska vara på det viset.
Slicka röv o ringa t chefen för minsta lilla ligger inte för mej.
men dom som gör det är ju gullgrisar o får mer i plånboken.
Ytterligare en oro.
 
Och så kommer vi t dejtandet då...
jag har inte råd att åka t honom.
 
Just nu har han fullt upp m sjuk anhörig m m...
och han har inte bättre ekonomi han.
 
Så vad som händer vete katten.
 
Hoppas att vi står ut..
att det kan bli ngt..
men vi får just inte chansen att ta reda på hur vi vill ha det s a s.
Att vi tycker om varandra, det råder det ingen tvekan om...
men mer då, ses man inte så ärdet ju svårt få vetskap :-/
 
Jag vet ju överhuvudtaget inte ngt om min framtid...
jobb, hälsa osv...
styr helt över mitt liv.
Känner mej hjälplös...
 
Nu har jag gnällt färdigt...
förstår att ni blir less på mej.
Kke inte ens orkat läsa hit :-D
Men det här är ju ett sätt för mej att hantera allt omkr mej.
Sååå jag e lessen, men det blir säkert mer gnäll framöver :-P
Ngt positivt iaf..
morsdag på sön <3
 
Blir utbjuden enl tradition på ngn restaurang...
i kärt sällskap av barn o barnbarn .
 
 
 
 
 
#1 - - Gerra:

Hej Syrran, jag läser hela vägen till slutet. Kan inte din dejt resa till dig, vaffö ska bara du åka hela tiden., Kram om din lilla goding

Svar: Tack brossan :-) Jag har kke varit otydlig, vi turas om att åka t varandra. Ena ggn kommer han till mej, nästa åker jag t honom. Lika villkor :-) Men ibl går de lång tid mellan ggr pga jobb lr ekonomi m m. Sånt e livet. Kram kram
Gunsan

#2 - - Eva:

GunsaGumman ..<3
Förstår din oro och att du är ledsen. När allt ställs på ända och man vet varken ut ellr in..ja vad blir det då?
Och inte nog med de..när ekonomin blir påverkad med..herre jösses amanda..självklart lever man med nerverna på utsidan om man ska klara månaden eller inte.

Jag vill iaf ge dig hopp, om än så att det kan verka fjuttigt just nu, men på någotvis brukar det alltid ordna det sig i slutänden.
Vägen dit kanske är över stock och över sten och kanske får du både slita ditt hår och gråta , bli förbannad emellanåt..allt i en enda röra..men jag tror ändå på att det kommer att lösa sig för dig.
Kanske ska du undertiden fundera på VAD istället du skulle kunna jobba med..ungdomar /ensamkommande barn på hvb hem...eller i ett helt annat yrke?!
Det finns ju lite allt möjligt och inom integration brukar det ju finnas allt möjligt som inte är betungande för kroppen..
För en sak vill jag säga.. Jag tycker du är en underbar människa som passar att jobba med andra människor..någon större glädjespridare som förmedlar trygghet och äkta värme..det får man leta efter.
Tappa inte sugarna nu Gumsilumsan..<3 varma kramar Evapeva ;)


Svar: Tack vännen.Din kommentar, tankarna, peppen betyder mycket för mej
Visst har du rätt, på ngt sätt så löser det sej, är väl inte mening att det ska vara lätt...smärtfritt ;-) Jo, jag tänker för fullt o de gör chef mfl oxå. Mycket att ta i beaktning då de gäller mina begränsningar. Tyvärr så innebär de flesta jobb inom mitt yrke sovande jour. Det är ju otänkbart då jag inte sover. :-/ Finns inte så mycket att välja på i omsorgen som inte är tungt, men vi letar o jag testar de som dyker upp. Jag har sagt att jag inte ens måste jobba inom omsorgen, jag e öppen för allt. Det vet dom, om ...dom har ju skyldighet att hitta ett annat jobb, Inte lätt för dom heller. Men det ska nog fixa sej t slut (Y) Tack gumman, världen e full av tappade sugar....behövs inga fler <3 Kramar
Gunsan

#3 - - Lise-Lotte:

Hej fina du! Jag läser din blogg ofta ska du veta, lider och gläds med dig. Ömsom vin ömsom vatten som du delar med dig av.
Det jag slås av är din kämpaglöd.
Jag tvivlar inte en sekund på att allt kommer att lösa sig för dig!
Livet har varit nattsvart för mig mer än en gång, stunder då jag bara orkat tänka på mig själv. Har kommit tillbaks tack vare vänner. I de stunder då det varit som mörkast har dom funnits där.
Finns för dig också Gunsan, även om jag inte kan hjälpa så finns du i tankarna du starka, fina människa!
Många kramar, och hoppas du och din vän kan hitta en väg att kunna ses oftare! Själv flyttade jag, arbetslös, hit upp - tänkte att jag kan väl lika gärna söka jobb här uppe som någon annanstans - hint, hit. .. 😉

Svar: Hej fina goa L-L.Tack för dina ord, dom värmer ska du veta.:-) Jag hoppas verkligen att allt löser sej..jag måste ju kämpa, finns just inget val.Hur allt utvecklas t slut vete katten. Bara forts hoppas :-) Ja att du var så tuff o vågade ge dej in i det okända, främmande. De trodde jag inte. Du är ju försiktig, liksom jag. Men det visade sej vara lyckosamt :-) Jag har alltid sagt att jag inte är flyttbar, men nu kan jag inte säga det, Men det är ju inget som jag kan besluta rakt av utan att han o jag har hunnit känna efter ordentligt. Tack för att du finns <3 Varma kramar.
Gunsan