Egentligen så skulle jag nog inte dela m mej ...

 
av mina tankevurpor nu.
Jag är alldeles för upprörd. ledsen o förbannad....
Orolig t.om
 
Jag mår skit på ren svenska....
mitt egna liv...
hälsa...
otur, you name it.
 
Och så allt som händer i vårt land....
allt som bara går åt helvete.
 
Vad har det tagit åt oss...
dom..
de styrande ?
 
Maken till flathet...
empatilöshet...
m m m m.
 
Jag finner inga ord ens för allt.
 
På ngt sätt så verkar det som att de som styr...
dessa som sitter på lite högre poster...
personer som ska se till vårat väl s a s.
Skydda oss, våra barn fr våldsamma miljöer osv.
 
Vad gör dom ?
Jo, dom avvaktar...
2 små blev dödade...
 
Dom kunde lika gärna satt kniven i handen på de skyldiga.
Va f*n är det för fel ?
 
Våldtäkter...
där går gärningsmännen fria.
 
Det är för mycket nu...
det är dax att sätta ner foten, kräva lagändring...
hårdare straff.
 
Det här är inte det Sverige jag vill leva i...
låta mina barnbarn få växa upp i.
Jag vill att vi alla ska kunna röra oss fritt, utan oro bli överfallna.
Utan oro bli våldtgna då vi plockar svamp lr är på väg hem fr jobb / skola lr dyl.
 
Vi har inte varit förskonade fr våld o misshandel tidigare heller...
men nu har det gått för långt.
Att en del vill påskina att det bara är personer av utländsk härkomst som är skyldiga t allt...
det köper jag inte.
Det finns rötägg överallt...
även här.
Men det passar bra för vissa att lägga all skuld på flyktingar...
ensamkommande.
 
Jag har personligen ingen dålig erfarenhet av de som kommit hit..
utan de jag mött är trevliga killar som försöker komma in i samhället.
Jobbar.....
o jobbar på att lära sej svenska.
 
Sen finns de mindre trevliga oxå...
helt klart.
Dessa som begår brott av ngt slag ska ut...
och aldrig komma tbx.
 
 
I mitt land...
där bryr vi oss.
Vi har empati....
lr har vi det ?
De här har kanske försvunnit...
in i dimman.
 
Men jag tror att de ligger kvar hos de flesta av oss...-
vi behöver bara plocka fram det igen.
Kräva en ändring....
så...
kanske !