Falsk marknadsföring eller ?

Jag kom på en sak, då jag kikade runt på singelsajter o fb. För ett par dagar sen så fick jag ett meddelande fr en kontakt på en singelsajt. Han undrarde om min profilbild var av de nyare slaget o oredigerad ! Jag tyckte det var en lite märklig fråga, men genom hans svar så förstår jag helt. Han hade stämt träff m en kvinna, och hon hade skickat bilder på sej själv så han visste hur hon såg ut. Bara de att hennes utseende stämde inte överens m bilderna hon skickat. Han hade väl blivit lite pass så han hade frågat henne. Efter lite lirkande så erkände hon att hon hade fixat t bilderna i ngt redigerings program. Han sa att han var inte utseende fixerad, men luras på de viset var inte schysst. Så han tackade för sej o gick. Hon stod kvar o såg snopet på då han gick t sin bil. Jag vet inte vad jag ska säga om just hans uppförande, men nu när jag kikat runt på fb lite så ser jag ju att många har helt perfekta ansikten...inte en rynka ! Det är väl t att ge en falsk bild av sej själv ? Jag ska erkänna att jag också har lekt m såna program i mob...kul ju :-) Men inte låtsas jag att jag ser ut så... Jag säger ju att jag lekt lite, gjort vissa förändringar...Hahaha, förbättringar. Inte 17 luras man så där... inte konstigt om folk tappar förtroendet. Tycker att folk är oseriösa, falska.
Man kan ju tro att de bara e kvinnfolk som gör sånt här... meeen nääää. Jag e tveksam, tycker en del karlars bilder ser lite väl bildsköna ut :-D Sen om man tänker ett steg längre.. om dom fixar ansiktet... vad är det som säger att dom inte gjort detsamma m kroppen. Slimmat... lagt på magrutor o lite muskler på armar.
Förr o säkert nu med, så visste/vet man inte om personen du har kontakt med är densamma som visas på profilbilden. Fast å andra sidan så finns det inga som helst garantier att ngt är sant. Tyvärr så lockas många av fagra ord och lr en snygg bild. Man ska nog vara lite kritisk.. inte gå på allt. Men nog om de... Jag sa till min kontakt, att jag står för den jag är... fel o brister har vi alla. Bara ngr få som är perfekta... förlåt ! Menar ju.... tror sej vara perfekta ;-) Jag är av den åsikten att duger jag inte som jag är... sök vidare.
Ha de gott.
#1 - - AC:

Men hallå!!! Hur lång paus har du tänkt ta? 😊 väntar och längtar efter att få läsa något nytt hos dig...
Kram 💞

Svar: Hallå du. ja den blev längre än tänkt. Omständigheterna som avgör. Får väl ta o försöka samla tankarna så får jag kke ihop nåt ;-) Har inte ens läst ngr av mina vänners bloggar. Skäms på mej. Kramar om iaf <3
Gunsan