Julafton 2016 är här.

 
och det är blåsigt o blött, snöfritt men solen skiner. Närmare 7+, hade gärna sett lite snö och ngr - gr ist.
För ngn julstämmning finns inte, lite pynt inomhus räcker inte...
inte för mej iaf.
 
Men så finns det ju annat som påverkar julglädjen oxå.
Min dotters svärfar är riktigt dålig, det var planerat för hemgång efter helgen då han ville hem o har avsagt sej alla åtgärder s a s.
I morse så kom ett samtal ....
ni bör nog komma nu !
Ibl vänder det snabbt, och hur illa det än kke låter så är det bättre det går fort än o få ligga o ha ont.
Jag har inget hört på ett tag så jag antar att han levde då de kom fram.
 
Så denna julafton blir nog tyngd av sorg. :-/
Mina barnbarn är med sin morbror, och dom vet inte hur illa det är m farfar..
det behöver dom inte veta heller.
Det finns tid t det efteråt.
 
 
 
Fick höra av en vän i går att hennes mamma hade blivit påkörd när hon gick på övergångställe.
Att personen som körde senare kom o frågade hur det var med henne är ingen ursäkt.
Hur i hela h-vete  går det till, är man inte uppmärksam som bilförare så ska man nog inte ha körkort.
Tanten kunde blivit överkörd ytterligare en gång när hon låg på övergångstället !!!!
En annan bilist hade kört över henne om inte en fotgängare hade ställt sej o stoppat bilen, framför kvinnan :-/ 
Skrämmande !
Kan ju nämna att min vän blev påkörd för ngr veckor sen....
man blir ju f-bannad!
Och sen hör jag kommentarer som...det är lätt hänt, kunde hända vem som helst av oss!!!!
Hur tänker man då ?
Resultat av denna händelse blev brutet revben o ett skadat ben.
Kunde gått värre,men det borde inte hänt alls!
Stackars henne , vilken jul :-(
 
 
 
Nu avslutar jag med...
 
 
#1 - - Gerra:

God Jul Syrran Kram

Svar: Tack <3 Min dotter o hennes make hann upp o ta farväl... 10 min efter dom kommit så gick han bort <3 Kram o God Jul.
Gunsan