Det lackar....

 
mot jul. 
Men nån julstämning har jag då inte, hjälper inte m lite pynt..
när det e barmark o grått o trist ute.
Jag har köpt de julklappar jag skulle, ska bara köpa en liten blomma t värdparet oxå.
Blir inget stort men, jag vet att alla blir  nöjda iaf.
Även barnbarnen är tacksamma, har inga stora krav. :-)
 
Livet lunkar på..
sjukgym 2 ggr i veckan,men avslutat samtalsterapin hos kuratorn.
Vi känner båda att jag har landat i min sitiuation o accepterat att det är som det är.
Har varit på rehab möte m alla inblandade, så nu har vi planerat in ca 6 mån av mitt liv.
Så nu får jag bita ihop o ge järnet o lite till, även de dagar jag knappt kan röra mej.
Har lixom inget val.
 
Fler o fler  i vård o omsorg blir sjukskrivna...
och nlir dom långtids sjukskrivna så säger kommunen upp pga de inte finns annat jobb!
Så jag e långt ifrån ensam.
Många tycks vilja byta jobb, har lessnat.
En del säger bara upp sej, för dom orkar inte mer.
Trodde att det var vår kommun som var värst men jag hör ju hur andra har det :-/
 
Jag har ju skickat in arb skad anm t försäk...
men fick tbx att det inte var ngt olycksfall.
Jag har aldrig sagt att  det var det, men hur som helst så sa personen i luren att de var fk som beslutade om a-skada.
Så nu har jag varit i kontakt m fk, men se det ligger inte på deras bord utan de är afa´s avd !
Förklarade  viken info jag fått, 
Fick då rådet att blanda in facket.
 
Jag blir snurrig, fattar inget...
varför ska de va så jäkla besvärligt :-(
Får väl se vad facket säger, har skickat mejl m all info iaf.
Problemet är ju att det är 2 storhelger här nu, så då händer det ju inte mycket.
Fick nyligen veta att det finns ev pengar att hämta ut genom facket då det gäller vissa diagnoser.
Kollar upp om jag kan vara berättigad möjligtvis, men svar lär väl dröja.
 
Annars e de som vanligt här, en katt som är mer vild än tam.
Antar jag har fått henne för att hon ska jäklas m mej.
Vet aldrig va hon hittar på :-D
Jag har köpt en liten julklapp t henne med, får se om hon gillar den nallen ;-)
Tänkte göra henne julfin, klippa klor t.ex.
 
O M G...
ett helt företag.
Vet inte om jag fixar det, hahahaha, så de kan bli.
 
 Ha de gott alla trogna läsare.
 
 
 
#1 - - Gerra:

Härligt och roligt läsande, God Jul <3

Svar: Tack :-) Kul att jag kan roa nån :-D Tack, god jul t dej. <3 Kram
Gunsan

#2 - - AC:

God jul!
Hoppas att du i alla fall får en fridefull helg!
Åker till dottern i morgon, tidigt 😊
Sammanstrålar med yngsta dottern, sonen, barnbarnet och mamma på tåget. Skönt att få lämna storstan för några dagar.
Varmaste julkramen 😘 💞

Svar: Tack :-)Ja julen blir lugn, min dotters svärfar ligger på lasarett..det är illa.
Men det är ju så när julen kommer, då händer de ngt :-/
Njut o må gott m din familj. Antar ni ska t Åtvidabergs området :-)
Tänker ff på om du hade fått jobb o flyttat dit, det vore nog kanon.
Var rädd om dej. Varm o go julkram <3
Gunsan