Känner mej.....

Blääääh. Inget stämmer lr mycket iaf.... fattar inte varför det ska behöva vara så här. Jag kan ju för all del ha missuppfattat... men inte allt... lr ? Nog för att jag e virrig o trög många ggr... Men! Vänner som inte mår bra... pga div orsaker. Ngr pga dom blir felplacerade av chefer... när det blir så tokigt så dom blir sjuka, då har det väl gått för långt. Finns inga andra jobb, bara gilla läget lr säg upp dej. Hur hemskt måste de inte vara att få höra det... och samtidigt veta att det visst finns jobb. Men att de i högre maktposition har bestämt att vissa anställda inte ska jobba m fd kollegor. Hur är det möjligt ? Kan dom besluta såna saker ? Undrar om facket har fått ta del av det här .... för det här låter inte klokt,enl min mening. Andra vänner är utsatta för elak ryktes spridning har jag förstått... så hemskt, att inte kunde hävda sej. Att en del människor litar blint på vad en person säger, bryr sej inte ens att försöka ta reda på om de är sant. Eller sätta ner foten o låta få veta att, man inte tänker lyssna. Det vågar dom väl inte för då kke dom blir omtalade på ett mindre trevligt sätt, fast det blir dom säkert redan. Bara det att dom tror dom står utanför..lr ? Usch ja fy fanken så det kan bli. Jag lider verkligen m er... vet precis hur det är. Jag har inte heller kunnat göra mej hörd, utan det som sades om mej kom fr en välsmord käft.. så vad hade jag att sätta mot ? Inte ett dugg, min förhoppning är att de vänner som kände mej då, o ff känner mej. Dom vet hur mycket sanning som ligger/ låg bakom, hade bara varit trevligt om ngn av dom hade stått upp för mej. Alltså så det kom fram t den illvilliga. Men dom var nog rädda för att bli utsatta. Usch ja nog om det. Önskar bara det finge ett slut. Jag kollade mitt schema i helgen....det som ligger i ett prg på nätet. Schemat har blivit ändrat ! Fattar inget, hur kan ngn ändra mitt schema utan tillåtelse ? Mycket mysko... ska kolla då jag kommer t jobbet. För att det så, då är det inte ok. Allt är uppochner tycker jag! Vad är det som sker ? Fick nyss ett samtal med.. ang hälsan, den är helt uppåt väggarna med. Proverna visar inget bra! Så Dr ville veta hur jag eg mår, kan jag vänta t jag ska på läkarbesök lr måste jag in tidigare ? Jag sa att jag klarar mej, är inte superdålig... ska ju jobba :-) Jaaa vad säger man... kan jag inte få må bra, vara go o glad... är på tiden tycker jag. Vill att det ska lösa sej för mina vänner oxå.. så dom kan må bättre. En enda ond cirkel. Nej, nu har jag gnällt o fått ur mej det mesta... och du valde ju att läsa eftersom du läst ända hit :-) Så nu tar jag tag i denna dag o gör det bästa av den. Har lixom inget annat val. Och du...tack för du orkade ta del :-)
#1 - - Gerra:

Förstår att du inte har så trevligt på jobbet, tur jag hade en bra arbetsgivare. Jobbade ju i 30 år hos han, bestämde själv mina arbetstider och ledighet. Ha så gott det går på jobbet och att din kropp hänger med många år till. Kram från stollen <3

Svar: Jag är nog otydlig då jag lättar på hjärtat, mitt jobb är helt ok. Det blir nog bara lite luddigt när det är kaos i hjärnan o mycket vill ut ;-) Tack vännen. Kram <3
Gunsan

#2 - - AC:

Jag gillade att du skrev men inte det du skrev om 😊
Jag orkade genom din text vill ju veta hur du avslutar ☺️
Det är ju ett konstigt fack måste jag säga som inte tycks reagera på någonting av allt missförhållande och utnyttjande av er arbetstagare. Kollade du förresten upp om den där tiden du fick bryta din semester för att jobba?
Det är bra att få skriva av sig vare det sig gäller en själv eller andra 😊
Kram 💞

Svar: Tack vännen, ja ibl så rinner det över. Eller hur jag ska säga, det blir för många tankar o grubblerier. Måste bara få ur allt. Tyvärr så blir de kke lite rörigt, men de må va hänt. ;-) Behöver skriva av mej, för att slippa grubbla om nätterna.
Ja du jag vet som sagt inte om facket är info om allt. Vore nog en bra idé iaf, för mycket som sker verkar vara helknasigt. Jag hade sökt extra sem jourpasset, det går ju på annat dygn så jag fick inte de passet beviljat, iom alla vik var upptagna. Därför undviker jag lägga ett jourpass sista passet på sem, i år var jag tvungen acceptera ett schema som annan lagt.
Så är det :-)
Kram <3
Gunsan

#3 - - AC:

Men stämmer det då att du fått din lagstadgade semester i rad utan avbrott? Man SKA inte behöva acceptera allt om det är ett brott mot arbetsdagarna och i det här fallet semestern. Spelar roll vem som lagt schemat eller inte. Har ert fack ingen koll alls så att kommunen gör precis som de vill?
Undras hur det är att jobba på de kommunala skolorna om det är så här inom omsorgen!!!??
Var bara tvungen attskålade det här. Du vet hur arg jag blir på det sätt de tycks behandla er.
Stor kram 💞

Svar: Jag har fått min sem, så det är lugnt. Jag tror inte vi har dte värre än ngn än kommun, hör ju vad folk klagar. Kram <3
Gunsan