Då gör jag ett försök.

Får se om jag fått i hop tankarna o grubblerierna..så det kommer ner nåt så när vettigt här. Om de blir för rörigt så får ni sluta läsa ;-) Det är väl så tyvärr att jag har svårt att släppa taget om vissa grejer. Men när folk blir orättvist behandlade... överkörda... mer lr mindre utan rättigheter. Hunsade med.. hit o dit. Detta för ngr andra i högre position beslutat att så ska de vara. Ja då kan jag bara inte släppa, vilket människovärde har den som är drabbad. Hur känner sej den personen ? Usch, ja kan bara tänka mej... helt förtvivlad, värdelös mm mm. Det är ju omöjligt för mej att sätta mej in i dessa människors situation, bara den som varit där.. vet ! Hur är det möjligt att en del människor kan manipulera andra så pass att dom får andra dansa lydigt efter deras pipa. Man tror att en del borde ha så pass bra människokännedom så dom inte är så lättlurade... så dom blir inte indragna i saker som det osar illa om. Men men jag har bevisligen fel... lr så har man gjort ett val.. kke för att rädda sej själv..hm? Ja vad vet jag... det är bara mina tankar som slår rejäla vurpor. En sak som jag kommer fram till varje ggn... rättvisa... va är det ? Empati... vad är det ? Väldigt ovanligt tycks de.. förmågan att se t en annan människa.. hur den mår.. hur den blir behandlad m m. Det är dåligt förekommande.. i vissa kretsar iaf. Vi som är enkla o har en förmåga att känna, bry oss... vad kan vi göra ? Inte mycket tror jag.. låter hemskt ! Men så som de är nu så vågar nog ingen opponera sej.. i rädsla för att själv få på pälsen. Hur de än är så måste vi ju alla se om vårt egna hus. Även om vi bryr oss om dessa som är utsatta pga olika orsaker.. så kan vi inte stötta med mer än att finnas där, för vi törs inte. Vad hjälper det att ge råd.. ingen aning ju om dessa gör ngn nytta. Det är inte bra m så mycket makt ! Vem har gett tillåtelse t att göra en annan människa liv t ett rent helvete mer lr mindre.? Usch o fy o tvi så mycken falskhet det finns.
När det kommer t bilden här ovan. Önskar detta vore helt sant....men t viss del iaf.!
Och så mina vänner.. ngr av er har ett rent helvete med smärtande kroppar nu. Lider med er... är så förundrad över att ni kan le o skratta... skoja. Men så klart, vad blir bättre av att ni deppar. Ni har så mycket jävlar anamma i er. Även om ni ibl känner att ni vill ge upp... så får ni en spark i röven... och kommer igen. Vet att ni ibl måste vänta ut ... dessa skov som kommer. Jag beundrar er.. er styrka. Ibl när jag gnäller över min kropp min hälsa.. så kan jag tänka, gnällfia. var glad att det inte är värre :-) Men gnälla måste vi alla få... lr gnälla .. är väl inte riktigt rätt ord, inte när de kommer t många av oss. Vi konstaterar helt enkelt hur de är ! Inget vi påtalar titt som tätt.. vet att flera av er lider i tysthet.. biter ihop. Det ska man ju heller inte behöva ... men men.
Det var väl i huvudsak det jag tänkt på en tid. Så det får vara nog här. Bara önskar att alla kunde bli mer mänskliga, känna empati, bry sej. Kliva ner fr sina höga hästar o inse ... att det är på tok hur dom tänker.o gör. Hela världen är ju i gungning... vad kommer för gott ur allt ? Bara mer elände.. mina tankar !