Då har vi gått över till vintertid igen.

Antagligen så väntar väl en trist tid, med is ömsom slask... mina barndoms vintrar är förbi... Förresten så långt tbx i tiden behöver jag inte gå. :-) När mina barn var små så var det ff vinterlandskap, rikligt med snö o en kyla som höll måttet. Inte en massa slask o töande titt som tätt. Har läst att vi ska få en jäklig vinter i år.... bara vänta å se, hoppas på det bästa. Jag har sagt de förr o säger det igen... tiden går så fort. Jag hinner inte med. mest jobb som gäller, den lediga tiden är jag skit slut så då orkar jag knappt umgås m fam o vänner. Hade en kort vecka veckan som gick, inte hann lr orkade jag med så mycket. Åkte o tog en fika med en nätvän i grannstan, trevligt :-) Första ggn vi sågs efter att ha haft kontakt i ngr år. Han verkar vara lika snäll o trevlig som jag fått uppfattning om via mejl osv. Såna vänner vi alla vill ha. :-) Tyvärr så råkar en del på fel slags vänner... vänner som sprider en massa lögner.. och gör alltför att svärta ner. Tar på sej offerkoftan ! Men vi som känner den drabbade som råkat ut för illvilliga tungor.... vi vet vad som är troligt o vad som är otänkbart. Vad finns annat att göra än att stå vid dennes sida o finnas där när en axel behövs lr ett lyssnande öra. Så mycket hemskt som händer i världen... även på vår egen bakgård... då känner iaf jag att det är själve f*n att vi inte kan låta bli att sprida skitsnack. Man kan inte älska alla men man ska väl för jösses namn kunna uppföra sej o inte sänka sej ner i skiten. Lite mindre ego o mer empati vore önskvärt... Human... Många tycks ha tappat betydelsen av det ordet. Jag är så glad, tacksam över mina vänner... för att vi finns för varandra. Har förstått att vi är lyckligt lottade. Mina barn och banrbarn jag är så glad för att vi har så nära o fin kontakt. Att vi kan prata om allt och att vi finns där för varandra. I vått o torrt.. Är inte alla förunnat att ha det så som vi har det... sorgligt men sant :-/ En av mina nära vänner har legat på sjukhus en tid, Hurvida det blir op lr inte vet vi inget om just nu. Mycket som följer isf... förbud att köra bil bl,a om oturen är framme. Med påföljd att h*n inte kan åka o hälsa på vänner lite varstans i landet så lätt om det skulle bli så. Men vi hoppas på det bästa annars så får vi fixa de på ngt sätt :-) Ja det är väl det jag hade på hjärtat just nu. Ska ta o börja fixa matlådor t veckan... en lång arbetsvecka så det kommer att gå åt ett antal lådor.
#1 - - AC:

Ja här i Sthlm är det för det mesta slaskigt men första året jag jobbade på den skolan jag är på nu fick vi rejält med snö. Det var härligt att slippa slasket.
Är det för att vi blir äldre som det känns så med jobbet att man inte orkar ha en fritid. By The way har hittat en annons där de letar efter lärare dit till dig men har inte läst den än. Hoppas att det är något för mig.
Ha en bra vecka själv ligger jag här hemma med världens förkylning.
Kram 💞

Svar: Ja det är nog rätt vanligt när man kommer neråt i landet, även om Sthlm ligger mer i mitten , typ :-D Åldern espelar helt klart in ,men jag tror att vi själva har stor skuld t hur vi lever. Vi tar inte tag i livet, gör ngt. Jag ska försöka sparka mej själv i röven så jag tar tag i mej. Men du :.) Nu håller jag tummar å tår vore toppen få ha dej närmare. Tänk vilken fritid vi kunde få. Hahaha. Äsch då. Krya på dej, bamsekramen <3
Gunsan