Semester !

Härligt :-) Välbehövlig vila...
miljöombyte..trevligt umgänge allt det i 4 veckor.
Denna första veckan är det mest vila...
känner att jag är i stort behov av den...
det har ju varit mycket runt mej en längre tid.
 
På tok för lite sömn iom dessa sömnlösa jourpass.
Hälsan tar stryk som bara den, läkaren har sagt att jag inte borde ha såna arbetstider.
Men vad gör jag...
måste ju jobba,är ju inte så enkelt att byta jobb heller. 
Har ju åldern emot mej :-/
Bara bita ihop o hoppas på att jag ska hålla ihop t pensioneringen, och förhoppningsvis vara så pass pigg så jag kan njuta av den med.
 
Men en sak i taget, nu är det midsommarfirande som väntar, det ser iaf inte ut som det ska regna här.
Fast det vet man ju aldrig.
 
Är bjuden...
enl tradition på midsommarfest.
Har inte bestämt mej riktigt om jag vill gå...
god mat vet jag att det blir.:-)
Men det är inte så kul när det blir för mycket folk, det finns inte riktigt plats för alla att sitta.
Och blir det regn så vete katten hur det ska bli.
Nåja, vi får se...
kke åker en stund iaf. :-)
 
Nästa vecka så får jag besöka av min vän AC..
ska bli så trevligt få rå om henne lite.
 
Ut o åka ska vi, det har vi redan bestämt.
Ta de som de blir..
kke har vi tur o får sova över hos vänner på vår resa. :-)
 
Får inte glömma se över bilen innan vi ger oss av.
Däck, olja osv...tankade fullt igår så de ska nog räcka ett tag.
 
Trevlig midsommar önskar jag er alla trogna besökare :-)
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - AC:

Glad midsommar på dig med 😊

Kom och tänka på då du skrev vad läkaren tyckte. Kan inte läkaren hjälpa dig på någe vis att få din arbetsgivare att se till att det finns något annat jobb för dig. Jag vet då jag förlusten mig på en patient och inte kunde gå tillbaka till mitt gamla jobb så var de tvugna att hjälpa mig ... Men sedan att det blev som det blev är nog mitt eget ...
Ska bli så kul att träffas igen.
Kram 💞

Svar: Tack :-)Näää det funkar nog tyvärr inte så. Finns inte så mycket att välja på, och hittar arbetsgivaren inget som passar mej. Ja då får jag gå. Vet flera som fått sluta o sälla sej t en arbetslös skara :-/ Ja ibl beroende på vad o hur så kan man få hjälp :-) Ska bli jättekul <3 Kram
Gunsan