Tiden kutar på allt fortare....

knappt man hinner hämta andan ! Skämt åsido, det är mycket nu igen. Önskar det kunde bli lite mer lagom...men si de har jag förstått sen lång tid tebax. Lagom e sällan hemma. Hur som helst, så går jag mest på viljestyrka nu... för den semestern jag hade sökt om... blev ju återtagen. Hade jag haft en vecka ledigt så vore de annat nu... nyladdad o redo att hugga i :-D Men nu är det som de är... måste försöka hålla mej på benen. Finns inga vikarier... sorgligt men sant. Så blir man sjuk nu då får kollegorna gå in o jobba för en annan med. Tufft när vi alla redan jobbar 100 %.. Hörde en kvinna berätta att dom fast anställda fick dela på en kollegas sjukskrivning just för att de inte finns vik. Undrar hur många % dom slutar på...115 minst. Inte konstigt att folk går in i väggen s a s... inte ett dugg konstigt att man inte orkar. Håller bara tummen att jag fixar de.... för jag vill inte sätta min jobbkompisar på pottkanten. Julveckan har jag bara en enda ledig dag så de måste gå. Jaaa det ska kännas att man lever... har jag hört.:-D Tro mej... de gör det ;-) Måste bara säga en sak till.... en del tycker så mycket. Att man får göra ngt åt saken... ist för att klaga...gnälla. Jag konstaterar fakta... vare sej mer lr mindre... och kunde vi göra ngt åt saken så skulle säkert alla göra det. Men det är inte vi som satt i oss i denna situation.. utan det är vi som försöker göra vårt bästa av de hela. That´s it Så en del kke borde tänka efter lite innan de kommer med en massa nervärderade åsikter. *** *** **** Folk pratar så mycket överhuvudtaget om saker o ting dom inte vet ngt om. Hänger ut en massa människor... kommer m påståenden... lägger ihop o drar i från. Önskar att alla kunde tänka sej lite för ...och inte bara se till att skapa kaos Tänka på de som är oskyldiga som blir indragna... tänka på anhöriga. Tänk lite ! Nästa ggn kke det är du själv som blir uthängd... sen hurvida det som sägs är sant lr inte... det spelar just ingen roll. Alla troll skulle anmälas... och dom skull isf hängas ut... OM det nu ska hängas ut ngn. Sorgligt är de hela.