Det drar ihop sej...

några få dagar kvar av detta året. (Y) Känns bra, det har inte varit ngt bra år alls för min del. Jag kan bara hoppas att det blir bättre under 2016...sämre ska det väl för jisses namn inte kunna bli ? :-O Hoppas iaf... har försökt att påverka min situation, men det ser inte ur som att de går vägen. Hälsan, är helt i olag....verkar inte bli bättre där heller. men det är ju så att allt hör samman. Ger sej de ena så löser sej de andra... många ggr så är det så. Känns som jag e bakbunden... inte har så stor möjlighet t att påverka en del...när det är fler inblandade så krävs ju att vi siktar mot samma mål s a s. En enighet, ett samarbete. Men men. Ibl så är det som att köra huvudet i väggen. och en del kör ner de i sanden. Hoppas på ett under ! Jag skickade mejl för en tid sen till facket ang viss orättvisa osv då det kommer t schemaförslag. Idag fick jag svar, ett mycket trevligt samtal, då personen i andra änden av luren ifrågasatte varför det skiljer sej så mycket mellan raderna då tjänstgöringsgraden e den samma för alla. Det är ju det jag oxå har funderingar om, vi får se vad som sker.... blir de inte bättre så skulle jag återkomma. Alltid ngt :-) Det är inte lätt alla ggr.
Sen till lite trevligare saker. Som jag iofs inte begriper mej på heller. Ngr karlar som jag har haft kontakt med tidigare...t.om flera år tbx i tiden har tagit kontakt igen. En hade jag ett förhållande med... men pga arbete bl.a så rann det ut i sanden.! Situation har ju inte blivit bättre så varför vill han återknyta...vi har ff nästan 50 mil mellan oss. Ingen aning. Ger mej inte in i de igen. Den senaste tog kontakt för ngr dagar sen... en himla trevlig man som jag haft kontakt via mejl o tel under en längre tid. Men som jag bröt kontakten m då jag fick ett förhållande. Vi trivdes m varandra men det blev aldrig ngt djupare då han inte var fri, vi var vänner helt enkelt. Har aldrig träffats, men om saker o ting hade varit annorlunda så kke vi hade gjort det. Iaf så vill han återuppta kontakten då han numer är singel, för han minns mej med värme :-) Vi hade ett gott öga t varandra får jag nog erkänna. Vi får väl se, men jag sa till honom att vi bor för långt ifrån varandra för ngt mer än vänskap på distans. Han e inte flyttbar pga jobb o fam....samma här ju, man lr iaf jag ger mej inte in i ngt med en man som bor 35 mil bort. Som oxå har knasiga arbetstider, vi skulle inte kunna ses spec ofta.
Fattar inte... Varför ska det vara så svårt... hitta ngn som bor i närheten, helst i samma stad. Mitt självförtroende är ju väldigt dåligt... är osäker på att duga. Så jag ger mej ju inte ut o letar på gator o torg precis :-D Vågar ju knappt visa intresse på div sajter ens. Men det ger sej väl.
#1 - - AC:

Hoppas att det blir bättre och rättvisare med era arbetstider. Det kanske visar sig att du får lite mer fritid vad det lider ;)
Ja det här med karlar, det är som att leta efter en nål i en höstack. Men kul att ha kontakt med dem på längre håll om de är trevliga. Man vet ju aldrig för plötsligt kan det ju hända .... 😊
Kram 💝

Svar: Hoppas kan man ju, blir jag utan jobb så blir de mycket mer fritid. Men det tror jag inte är ngn fara ;.-) Ja du, lika bra å låta bli o leta. Dyker ngt lämpligt offer upp så gör de ;-) Manliga vänner har jag flera, på avstånd...långt avstånd :-D Är nog ingen risk att vänskapen vänder t ngt annat, för min del iaf :-) Ha de toppengott. Kram <3
Gunsan