Önsketänkande.

Undrar hur jag hade gjort...
valt.
 
Nu med facit i hand.
 
Om jag hade vetat vad jag vet nu...
Hade jag tänkt annorlunda...
kke iaf vägt för och mot !
Hade jag haft förmågan att se in i framtiden...
så vete katten.
 
Är tveksam till att jag skulle vara här där jag är då.
Eller så skulle jag  göra precis samma sak igen...
just pga väga för o mot.
 
Nåja...det är som det är.
Måste försöka lära mej att inte ta åt mej...
låta bli o nappa.
 
Kan ju som sagt spela in...
så kan ngn försöka klara sej ur de bevisen.
Fast  omöjligt är de ju inte...
en del klara sej ur det mesta.
Ja jaaaa...hur man än vänder sej så har man rumpan bak.
 
 
 
Önskar  att jag  kunde slippa den här känslan av tomhet...
känner mej så enormt ensam ibl, nu för tiden oftare
 
Bortglömd....Nästan övergiven.
 
Äsch ....svårt att förklara.
 
Men jag har ett hål inombords...
som behöver fyllas...
med ömhet, kärlek, vänlighet och tillit.
 
Jag mår bra av ensamtid... i lagom mängd.
Men nu har det blivit för mycket.
 
De flesta månar om sitt med rätta...
det gör jag med.
 
Men ibl glömmer vi bort att leva, ta för oss av det som erbjuds.
Jag e urdålig på det.
Är ju inte så tuff, även om de kan verka så.
 
Tänk om jag kunde se in i framtiden...
se vad som väntar...
kunna påverka.
Kunna välja annan väg.
 
Drömma får man...
och det är nog där..
jag får hålla mej.
 
I drömmens värld !
 
 
 
 
 
 
#1 - - Gert Malmqvist:

Du är inte bort glömd,tänker på dig ofta. Tänkte komma å hälsa på i sommar, när jag ändå är när dig. Ska till hojrocken, men bara som chaufför. Hoppas du har sen semester. kram

Svar: Nej jag vet, ni finns där mina goa fina vänner. Mitt vemod... depp bottnar i annat. Det blir snart bra..Hoppas jag. Ja jag har sen sem, du är välkommen :-) Ska försöka se mej omkring i år med :-) Kram
Gunsan

#2 - - Lise-Lotte:

Gjorde lite ont i mig att läsa detta inlägg... Vill ju att alla ska få må så bra som jag själv gör idag. Har haft tuffa år jag också, men tack och lov så vände det, även om jag fått lära mig att vissa händelser får jag leva med och de går inte att sudda ut. Försöker när det tunga kommer över mig att tänka på det som är bra och jag tar ingenting för givet längre. Jag hoppas och ber att det ska vända för dig också, det är du värd! Många varma kramar till dig!

Svar: Tack L-L. Inte min mening att du lr ngn annan ska ta illa vid sej. Jag försöker, men de är inte så lätt. Skulle behöva omprogramera hjärnan så jag inte är så lätt sårad/känslig. Jag är glad för din skull...jätteglad <3 Tack igen, kramar om .
Gunsan

#3 - - Eva Kängström:

Det gjorde lite ont i mig med att läsa dina rader. Det knep i hjärteroten.
Vill också att de runt omkring mig ska må bra på alla sätt och vis.
Jag hoppas innerligen att det vänder, vad det nu än är för något.
Tills dess tycker jag vi kan träffas lite då och då och Lotta kan vi dra med på ett hörn med :)
Jag tänker på dig vännen kram om i mängder.

Svar: Äsch då, inte meningen. Men ibl så ... jaaa då känns de inget vidare. Tur att jag har vänner, som dej o ngr till...som kan få mej må bättre igen. Behövs ju så lite eg :-) Ja vi får se t att träffas... blarra lite, det behöver vi. Lotta hänger m, de är jag övertygad om. :-D Tack Eva, detsamma du... jag tänker på dej. Krya på dej. Kramar
Gunsan