Jag finner inga ord....

lr joooo de gör jag...Masssor m ord...mest svordomar, långa eder. Jag förstår inte att jag ska ha sån otur så att fritidsförsäkringen inte gäller just de som jag råkar ut för.
En del människor kan få pengar  lite varstans då de råkar ut för nåt olycksfall.
Men inte jag :-/ 
 
Bara så ni vet..ryggskott täcker inte försäkringen !
 
Så som vanligt så förlorar jag en massa pengar pga sj skrivning..och 500 :- per besök hos kiropraktor...inkl alla medikament o besök t vårdcentral för undersökning för att få läkarintyg.
 
Ja e inte bitter...inte ett dugg, bara f-bannad.
 
Jag är tacksam över att jag har mina barn nära så dom har kunnat hjälpa mej, lämnat mat, handlat åt mej.
Dottern har kört mej t kiropr oxå. Hade inte klarat ngt utan hjälp. Under 4 dgr så kunde jag m möda ta mej fr sängen t toa. En riktig pärs.... 
Nåja de är som de är..inte så mycket att göra åt...sjukskriven veckan ut, 3 veckor  lr 19 dgr för att vara exakt.... för ett jäkla ryggskott. :-(
Inte klokt.
 
Fö så lunkar livet på i samma hjulspår, händer inte så mycket... kan ju bero på att jag inte ens tar för mej lr försöker göra nåt. Har ju inte haft ryggskott att skylla på hela tiden.
 
Men man tappar sugen, hoppet....gnistan ibl... bara struntar i allt, för folk gör mej ständigt besviken.
Det finns ta mej sjutton inte många man kan lita på.
 
Jag har ngr få, riktiga vänner...som känner mej o vet vad jag står för...
Dom är guld värda.
Jag är väl dålig på att  tala om hur mycket dom betyder för mej...men jag  har en känsla av att dom vet :-)
 
Midsommarveckan.... har inte riktigt bestämt  hur jag ska göra på midsommarafton är bortbjuden.
Blir ett större sällskap isf, får väl se hur orken är.
Annars så blir jag hemma, de går de med :-)
 
Jag har ju inga problem m att vara ensam, men jag tänker på alla dessa som hela tiden klagar över att dom får sitta ensamma jämt.
Bara gnäll hela tiden, visst jag kan förstå dom som verkligen inte har ngn..ingen själv vald ensamhet.
 
Men många är så negativa o tråkiga så jag förstår att ingen vill umgås med dom.
Taskig jag är nu  va...men saken är ju den att de du utstrålar får du tbx..oftast.
 
Så nu har jag varit tillräckligt gnällig o en riktig surkärring.... nu smilar vi upp oss o  spottar i nävarna och tar tag i resten av dagen.
 
Laga lite mat står på schemat här :-)
 
#1 - - Helen:

1 gång...japp 1..har jag fått ut på försäkringen. Några futtiga tusenlappar då jag fick en fraktur i knät. Fö NADA....inte för någon av mina trots allt ganska tunga livslånga diagnoser & inte 1 krona för sonen heller.Autism/ Autismliknande tillstånd är undantagna i försäkringen...FY FAN rent ut sagt.
Kan reta ihjäl mig när man tragglar på & försöker få vardagen att gå ihop.

Håller såååå med dig om gnäll ang att det inte finns ngt att göra...har ingen att fika med allt e tråkigt bla bla bla. Ring nån, bjud hem nån, fixa en grillkväll fråga om en shoppingtur...BJUD TILL SJÄLV vet ja ! Varför förväntar sig somliga att det alltid är någon annan som ska fixa, ordna & bjuda in ???
Hoppas ryggskrället håller sig lgn nu så du kan komma igång med jobb & umgänge Kram

Svar: Ja jag förstår inte hur dom tänker ! Men en del av oss Helen ska inte ha ngt... det är nog vår lott här i livet. En del prövas mer än andra oxå...ständigt ngt som händer. Tycks inte finnas ngn hejd :-( en del tycks vara mer utsatta. Kke är dom inte tillräckligt välsmorda i käften. Men...vad vet jag, men orättvist är det ! Ibl funderar jag vad jag bet förs för ?

Jo du, jag tänker ibl att folk borde väl för jisse namn kunna hitta på ngt att göra. Inte bara sitta o tycka synd om sej själva. Inte konstig heller om ingen hör av sej med en inbjudan lr förslag. Folk tröttnar ju på självömkandet till slut.
Ska vi se om vi kan ta en fika lr lunch framöver ? :-D
Tack, det får jag verkligen hoppas :-)
Var rädd om dej.Kram
Gunsan

#2 - - gerra:

Trevlig midsommar på dig, kram

Svar: tack vännen. Den vart helt ok :-) Kram
Gunsan

#3 - - AC:

Jag blir bara så förbenat arg att det ska vara så. Det ryggonda du fick då du halkade, hur länge hade du det och vad var det som utlöste ryggskottet?
Blir så arg att det alltid tycks som om det finns just i ditt fal någon klausul som säger att "det här gäller det inte".

Hoppas att du känner dig bättre och har fått ha en trevlig midsommar.
Själv har jag fått något under min fot som tar j* ont. Vill bara skrika fö varje steg jag tar. Tur att det vart sommarlov i rätt tid ;-)

puss & kram på dig <3

Svar: Ja du, regler o bestämmelser..Är ju viktiga...men de vore trevligt få lite plåster på såren ngn gång ! Men men *S* Men då...du har inte fått hälsporre ? De gör grymt ont o kan bli långvarigt :-( Nu ser jag fram mot att vi ska ses o umgås. Måtte tiden gå fort :-) Puss & Kram <3
Gunsan