Idag är jag upprörd!

Mycket upprörd !
 
Har nyss vaknat, sitter på toan.... naken !
 
Det ringer på dörren..
3 korta snabba pling.
 
Ngn trycker ner dörrhandtaget...
låst!
 
En nyckel sätts i låset....
hör hur ngn öppnar dörren.
 
Jag säger...
jag sitter på toa.!
 
I tron att de är min son...
döm då om min förvåning...
när jag hör vaktmästerens röst....
säga på dålig svenska..
Jag kommer med information...
 
så stängde han dörren o gick !
 
Jag blir helt topptunnor rasande...han får väl för f*n inte gå in i min lgh utan tillåtelse.:-(
 
Hoppar i lite kläder o ringer direkt t bostadsföretaget.
 
Kvinnan som tog emot mitt samtal, hon vart allt lite chockad.
Frågade om jag fått lapp om att dom behöver gå in i lgh..
nej..det har jag ju inte...då hade jag ju varit förvarnad.
 
Hon skulle kolla upp de !
 
Men alltså...vad händer :-/ 
 
Tänk er ......
Jag sover ju naken, hade kunnat legat i sängen hur somhelst...och inte hört att ngn ringt på.
Nu har jag ju ingen partner..
Men tänk om !
Tänk om vi hade lite kuttrasju i soffan....
Fyyyyyy.
 
Mitt hem är mitt hem..och där har inte ngn att göra då jag inte öppnar dörren ..lr gett tillåtelse t att gå in.
 
Vaktmästaren kom tbx...
låste upp dörren efter 2 plingningar.
Jag läste lusen av honom !
 
Han frågar då om jag inte fått info ...
info ?
Jag har inte fått ngt...
inte ens på entredörren har det suttit en lapp, som är brukligt!
 
Han ringer kontoret medan han står i trapphuset, förklarar noga vad som hänt.
 
Att jag satt på toa o ej fått info om att dom skulle rensa ventilation.
 
Tydligen så har den som lämnat lapparna hoppat över ngn lgh :-O
En del tar nog inte sitt jobb så allvarligt.
 
Nu har han iaf rensat alla ventilationstrummor  här..
och bett om ursäkt tio ggr.
 
Usch.... tycker inte att han passar som vaktmästare oavsett.
Han kollar ju alltid in brösten o rumpan på mej.
Inte bara på mej, utan flera av de kvinnliga grannarna upplever de oxå.
 
Brrr ja så började dagen...
Nu kan de väl bara bli bättre...
trots sjukskrivning pga kass rygg :-)
 
 
Ps. Vaktmästaren sa nog inte information då han öppnade dörren...han sa troligen ventilation . Ds.
#1 - - gerra:

Kollar som han gör, går inte undvika *L* Fnissss

Svar: Fnissa lagom du ! Ha en fin dag :-)
Gunsan

#2 - - Anonym:

Typiskt gubbar ! :-P

Svar: :-D
Gunsan

#3 - - AC:

Ha ha ha det ska vara du som något sånt här händer.
Jag har bara råkat öppna en toalettdörr då en kille satt där. Och det var som vuxen då jag läste på KomVux ;) Tror att jag berättat det för dig någon gång.

Kram <3

Svar: Usch ja, hahahaha kunde ha varit ngn annan som kom in bara ;-) Missn inte, du får påminna mej då vi ses :-) Kram <3
Gunsan