Semestertider.

Ja det är ju det.....många gör sina sista semveckor nu. Har dom inte varit utomlands så har dom inte haft många kanonfina dagar.
Måste säga att det verkar som om sommaren har blivit en skugga av sitt forna jag.
Om jag inte är ensam om att tycka det...så visst var det varmare förr.
Varmt i vattnet...typ 22-24 gr ...var det ute på G - ö när jag var tonåring o vistades där. Det minns jag även om jag har dåligt minne många ggr :-D
Hur som helst, tycker det kunde regna på nätterna o tidiga morgnar ;-)
 
I morse blev jag väckt av Tor, och det måste ha varit en jäkla knall för jag sover som bäst när det regnar o åskar.
Inget jag vaknar av normalt sett, Tor var säkert glad att han lyckades väcka mej iaf...för sen tystnade det.
Upppdraget utfört  s a s !!!!! Jäkla sätt...behöver min skönhetssömn ju. ;-) och för att bli frisk sägs det.
 
Får väl hoppas att jag blir helt frisk nu då, för så här mycket som jag sovit sen jag fick borelia..det har jag nog aldrig varit m om tidigare.
Har ju svårt att sova i vanliga fall, inte brukar jag sova 11 tim !!!!! Inte konstigt man börjar fundera...på hur det blir då jag är frisk igen. Har jag sovit så mycket så jag inte kan sova alls då ? Hm?
 
Hoppas inte, så tokigt kan de väl inte gå ?
Men allvar.... hur i hela fridens namn kan jag bara typ däcka efter ett antal vakna tim ? Jag sover ju typ 2 ggr under dagen, ibl mer om jag vaknat tidigt. Mysko de här.Fått en släng av sömnsjuka med ?
 
Jajaja, det blir nog bra det med, vad det lider ;-)
Idag regnar det, vet inte vad jag ska hitta på...långsamt gå hemma. Trist som katten med :-(
 
Måste iaf handla idag, så folk lär jag se...kke t.om byta ngr ord... fy sjutton så kul ! :-D Bättre än inget.
 
Fö så blir d väl att glo på film igen, men jag blir lite sur..på dessa sidor :-( likaså på play...dom visar ju knappt inget gratis längre.
Tv-licens ska man bet...men vill du se ngr kanaler utöver grundutbudet så får du betala för det med. Många kr som man får bet för att se på tv.
 
Tycker radiotjänst får ta o ge sej.
 
 
Undrar i vilka andra länder det finns ett liknande system ?
#1 - - AC:

Är det inte bara så att man kommer ihåg det som ar bra förr. Det andra har man glömt. Man behöver ju bara gå tillbaka några år så lägger man märke till så mycket man glömt. Har ju nu haft kameran i ca tre år och där kan jag verkligen se t ex hur blommor och löv kommit fram med datum och allt. Och inte är det alltid detsamma som jag kommer ihåg det ;)
Yv licensen hade vi ju avklarat på Fb, så de vet vi ju nu vilket förvånade mig väldigt mycket att det var många ler länder som hade ett liknande system som vi och som även betalade för radioinnehav. Det hade vi väl tidigare också. Kommer inte riktigt ihåg...men lur på det.
Jag är inte en stor fan av Tor. Då vill jag gärna dra något gammalt över mig och försvinna. Fråga mina barn ;)
Fortsätta att sova bra kommer du säkert att få göra u när du har fått in den där vanan, hoppas vi på. Men tydligen är det (borelia)viktigt att inte ta ut sig att vila och ta hand om sig. Jag läste om att du kunde få om oturen var framme dras med det ett bra tag (läs någon månad)Men den här gången har du säkert tur och blir snart frisk.
Kommer du nåt till storstan i år?
Varmaste kramen <3

Svar: Jooo, visst är det så . Jag kan bara hålla m dej :-D Tv-licens ett sorgligt kapitel. Ja fast riktigt samma regler är det ju inte som den goe KP poängterade ;-) Restauranger mfl fick bet för att kunder mfl kunde lyssna på radio... hur det är nu vete katten. Men skulle inte förvåna mej.Vi är olika där, när jag var barn så sov hela familjen på balkongen då de var öväder :-D Sov som grisar ;-)
Tyvärr så sover jag dåligt igen, men det är gott m en lur lr 2 under dagen. vet inte om jag e frisk fr borelian...vet inget om eländet. Vågar inte läsa...:-( Men jag har ff huvudvärk o ont i nacken, yrsel o lillamående till o fr. Inte hela tiden. Får väl ge de lite tid o annars ett nytt läkarbesök ev. Jag kke kommer t Sthlm iår...vill så gärna ♥.... det kan tänka sej att det löser sej logiproblemet. Har snackat m min vanliga värd ;-)
Kram ♥ må gott.
Gunsan