Det som sker det sker

Jaaa, det är väl så jag ska tänka...
men jag är lite tagen, på sängkanten kan man säga.

Det är så lätt att ge andra råd
be dom tänka efter...
ge allt sin tid. 

Men hur är det,handen på hjärtat  ...
när det kommer till en själv ?

Lever man efter samma devis...
lr gäller annat då ?

Jag vet inte...
men tankarna far runt i skallen..
man väger för å mot...
tänker att ska man våga tro...
lr är det för bra för att vara sant ?
Visst gör man det.. 

Men så är det ngt som gör...
att man kke tappar tråden
man tillåter sej...
fatta/förstå..
att ödet nog har ett finger med.
 

När man tvivlat...
så har det plötsligt...
öppnats en dörr...
på glänt...
visserligen. 

Men när man kikar närmare så slås den upp på vid gavel....
och så får man den ena möjligheten efter den andra.

Det tycks finnas ngn som styr...
ngn som hjälper till .

När man liksom får ledning..
och hjälp på traven..
att det hela verkar styras av en högre makt...
i en riktning man inte kunde tro på...
ens i sin vildaste fantasi.. 

Då måste jag erkänna...
att det  känns meningslöst..
försöka stå emot/förstå... 
Utan bara acceptera...
hoppa på,livet är kort...
det finns inga garantier för ngt.. 

Men bättre att ta chansen...
se vart den leder...
Istället för att alltid undra...
vad som kunde ha skett.  


Men än så länge...
så tas hjälp emot tacksamt ;-)
 
 
En sak är då säkert...
jag ska tänka mej för när jag ger råd härnäst!
Med facit i hand !!!!
#1 - - gert:

Jag förstår vad du tänker på, inga råd från mig den här gången. Nu får du klara dig själv, lycka till. Kram

Svar: Åja, tack du...Men jag tror nog du finns redo med råd om det behövs ;-) Kram
Gunsan

#2 - - Eva :

Vet inte va de är...men jag har en egen kompass som jag går efter. Är de alldagliga ting som jag behöver råd med, sådant som inte skulle få överväldiga konsekvenser, så kan jag be om råd. Men OM de är något som skulle röra mitt liv och leverne..ja då måste jag utvärdera detta själv och vad de får för konsekvenser för mig, n och i framtiden. De är inte alltid lätt att väga för och emot, för de finns saker vi inte kan se i framtiden, inte saker som kan uppstå bara så där och som vi inte ens räknat med. Men man måste släppa på taget och våga om man ska komma någon vart med, oavsett vad. Man BEHÖVER ju inte släppa allt...bara så mycket att man har lämnat en bakdörr öppen , hem till de trygga. KRamisar..kanske har du inte blivit klokare av de här..men va faan ..jag skrev av mig iaf gullhöna där :)

Svar: Mmm klok som få...Visst är det så. :-) Jag bidde möe klokare men inte lika klok som en uggla. Hahaha, men jag fattar vad du menar å jag kan bara hålla med. Sen är det väl alltid bra att du får skriva av dej lite mellanåt med ♥ Kram på dej sötnöten.
Gunsan