2013 är här.

God fortsättning gott folk. Hoppas att det nya året för med sig en massa trevliga saker för er. :-)
Kke blir 2013 ett riktigt turår...vi kan väl hoppas på det.
Vi får försöka påverka allt vi kan i en positiv riktining....
 
En av mina goa vänner sa till mej för ngr månader sen...
 
2013 Gunsan, det blir ditt år...jag hoppas hon hade rätt.
Än så länge ser det ju hoppfullt ut :-)
 
Trivs på  jobbet jag testar på.... bara sovjourerna som är pest, men det tycker alla kollegor så jag är inte ensam
om det.
 
Ingen sover spec bra där... och så ngr av oss sover inte alls. Då är det inte kul spendera ett dygn på jobbet...
det som gör de ännu surare är att vi inte får räkna alla tim....Att vi inte får ers för all tid är vi ju vana med...men att inte tiden får räknas är ju lite konstigt. Undrar hur facket tänkte där !!!!!
 
En kollega har räknat ut att vi skänker arbetsgivaren 200 tim / år...vi är 7 på jobbet så 1400 tim tjänar dom på bara oss.
 
40 veckors arbete för en anställd....det är inte lite det.
 
Undrar i vilket annat yrkesområde ngt sånt får förekomma ?
 
Mmmm lite att fundera på....kan vi få till en ändring ? Tveksamt...men nog borde vi försöka...inte bara tiga o accpetera.
 
Annars så är de bra ... kan inte klaga, :-)
Jag återkommer !
 
Ha de riktigt gott...t vi hörs igen :-)