Hooohoooo....var e jag ?

Om ngn av er nu skulle hitta mej nånstans så kan ni väl hålla kvar mej och locka dit denna varelse som nu är iklätt mitt skinn.
Kanske kommer jag fram igen då.... hoppas kan man ju alltid :-)
Saken e den att en av mina trogna bloggläsare/vänner hörde av sej...
Undrade va i jessunamn som hänt, en längre tid så har mitt bloggande mest innehållt gnäll o inläggen har blivit tråkiga !! :-( 
Suck!
De e ju de jag säger, nåt e på tok....jag vill hitta mitt glada positiva...mitt jag igen...helt enkelt.
 
Att de är mycket negatativitet runt omk, borde jag kunna förbise..ignorera  besserwisser som gör allt för att framhäva, höja sej själv t skyarna... samtidigt trycka ner de flesta andra omkr..
Såna saker borde jag bara strunta i...le åt, för jag vet ju..innerst inne att ingen av oss borde ta åt oss.
För inget stämmer av  den smutskastning som pågår.
 
Jag....mfl, vi borde skaka av oss obehaget....Se allt de fina o bra...:-)
Inte så lätt alla ggr, men jag ska göra ett försök när de gäller de iaf ..OK? 
Sen har vi hälsan....jaaaa den ligger ju troligtvis t grund gällande en del av de neg o tråkiga.
Dubbelsuck!
 
Men jag borde ju bli frisk snart...kan jag tycka...då blir allt mycket bättre :-D
Lite positiv anda där kke, klart jag e frisk snart !!!
Jaaaaa.
 
 
 
Hade lite kul på G...
med många goa människor men de blev inställt pga värdinnan fått vattenläcka som hette duga :-(
 
Stackars henne, så mycket som det för med sej. Tur hon är tuff !!!
Vi får se fram mot ett annat tillfälle...det går fler tåg  :-)
 
 
 
Snart får jag gå på sem...DET...längtar jag efter massor. Blir lite sightseeing iår med...Jönköping, Ullared 
och restaurangbesök i Bredaryd :-) Karlstad o Sthlm...så långt är det bestämt iaf.
 
Mitt hem  är utlånat t ett par vänner t fam...det känns bra, slippa be folk ta hand om posten o vattna blommor.
Det löser sej ti bästa sätt :-)
 
Jag o sonen, ev  ngr fler tänker ta båten över t Byxelkrok...bara över dagen då. Kul ska de bli iaf.
 
Har mycket trevligt att se fram mot...så jag får väl ta o leva upp igen ;-)
 
 
 
 
Man ska ta för sej av livet...göra det bästa av det...livet är ju kort som bekant för en del kortare än andras.
 
 
En av mina manliga vänner på en sajt sitter o vakar över sin fru...
Nu har läkarna sagt att det troligtvis rör sej om ngr dygn som mest :-(
Hon är i 40 årsåldern,  canser...små barn.
Sorgligt.... jag hoppas att när hennes tid är kommen att de går fort....och smärtfritt.
 
 
#1 - - Tokstollen:

Va bra du ser med glädje över din framtid, du har varit gnällig som fan själv sista tiden. Men jag vet ju varför,tycker du ska gå ut i en ko hage och sprida glädje. Kram goa Gumsilummsan. <3

Svar: Hahaha, ja det är tur att jag har vänner som påpekar när de blir för mycket gnäll här. Men å andra sidan så har jag aldrig lovat att roa mina bloggläsare. Vill dom roas så får dom söka sej vidare...lr gå på fest m mej ;-) Men...du... Kohagen håller jag mej ifrån siddu :-P Kram <3
Gunsan

#2 - - Eva Kängström:

Hejsan Gunsan!

Nu har jag inte varit här inne på ett bra tag, men det har sina förklaringar det med. Tidsbrist och huvudet full av allt annat inkl semester bla.
Vet ju att du varit och är dålig , och med de hänger de samman med de övriga måendet. Det är lättare att ta åt sig om man redan är nedtyngd av annat bröte och sårare att se förbi allt skit. Så du kom nog på lösningen alldeles själv där. Sedan är du ju en sensitiv person som suger åt dig allt , och i det ingår det negativa saker med tyvärr. Det är inte lätt att sålla bland agnarna. Men kramisar på dig vännen.
PS. Cancer är ett skit. Vet själv genom erfarenhet med närstående som drabbats och dukat under. Nu är de ytterligare en i min släkt på min sida som drabbats, och prognosen ser inte bra ut för honom. De gör ont att stå bredvid och inget kan man göra för att lindra för de närmast anhöriga. kram

Svar: Hej :-) Ja men det är fullt förståeligt...man har ju annat att göra än sitta vid en dator. Du har ju verkligen en hel del kring dej med o inte pigg heller. Skrot m hälsan, tänk om vi slapp eländet m våra kroppar !!! Känslomänniska är man både på gott o ont, tyvärr så tar elakheter och smutskastning hårt. Önskar jag kunde sålla, men nu så ska jag lägga allt trist bakom mej o njuta av sem :-) Cancer är ett otyg, vi får hoppas att forskningen går framåt. Så att de finner ett botemedel t slut.Vi måste se positivt framåt. Även om det är jäkligt svårt många ggr. Tänker på dej. Kram
Gunsan