Intet är som väntans tider...

blir det blockad lr inte ?  Återstår att se.... känner mej iaf som en bov. En bov som gått o blivit sjuk mitt i allt, vet inte ens om det finns ngn som kan jobba i mitt ställe :-(
 
Möte ska vi ha på jobbet med.. och det lär inte bli ngt trevligt, måste försöka vara med på det iaf.
Vi måste stå enade...få  chefen förstå  att vi inte kan förlora en personal.
 
På nåt sätt måste det komma fram att dessa besparingar kommer att sluta illa.
Kostnaden kommer bli större än vinsten...
 
Vi kommer att krypa på knäna....för att försöka ge våra brukare det dom har rätt till, enl lag.
Vi i personalen kan komma dra på oss sjukskrivningar/arbetsskador..och i slutänden så kke det blir som i vissa andra kommuner.
Pga av arbetstyngden så blir det anmälningar fr anhöriga... när det uppdagas att deras nära o kära  inte fått den omsorg dom  hade rätt till.Utan dom hamnar på sjukhus pga vanvård...där en del t.om dör efter en tid.
Sorgligt men sant, det händer i vårt land..i Sverige !!!!!!
Snart sagt varenda dag så  står såna händelser att läsa om i alla dagstidningar, även våra.
Nog måste det väl finnas annat att spara på.
Höginkomsttagarna / Miljonärerna kunde kke bet mer i skatt....för dom klarar sej ju iaf.
Levnadsstandarden behöver antagligen inte försämras för dessa pga det.
 
 
Tror säkert inte hålet i plånboken skulle bli spec kännbart...men vad vet jag, en låginkomsttagare som 
iaf kan bet mina räkningar o  ha mat på bordet. Får ju avstå utlandsresor, men  sånt är livet.
 
#1 - - AC:

Ja det undrar vi också som jobbar i skolan. Vi fick ett meddelande att kockar/kokerskor och vaktmästare tas ut i strejk om det blir det på måndag.
Vi pratade om detta på jobbet och vi anser att alla de som jobbar inom vård och omsorg är värda mer. så vi håller tummarna att det blir något av det. Det vi har problem med är att om vi ska gå med barnen till matslen eller inte i morgon. Föräldrar har ringt och jag vet inte mer än dem i stort set.
Kommer ihåg att samma år eller året efter min lärarexamen så var det strejk även då bland kommunalare, däe städare och skolmåltidspersonal blev uttagna. Det pågick väl tre eller fyra veckor tror jag.
Hoppas att det blir bättre...
Krya på dig kram <3

Svar: Men vad fina ni är, tack. Nu efter vad jag förstått så blir de ingen strejk, vad dom kommit överens om lär vi väl få veta. Du behöver inte fundera vidare denna gång iaf :-)Tack vännen. kram <3
Gunsan

#2 - - AC:

Glömde! ;)
Inte kan du väl vara en bov för att du är sjuk. Det är ju inget du kan rå över. Tänk inte ens den tanken Gunsan. Se bara till att bli frisk.
En ännu större krya på dig kram <3 från mig till dig <3

Svar: Näää, men ibl känns det som att det är ens eget fel att man blir sjuk o kollegorna får ställa upp o jobba extra, pga vik brist.Tack ! Ska göra mitt bästa å bli frisk. Kram kram <3
Gunsan