Ibland är jag snurrigare än vanligt.

Och det har jag varit en tid nu...för allt som händer runt omkring...Jag fattar ingenting. Antagligen är det väl mej det är fel på som bryr mej...borde nog bli lika ointresserad som många andra, skita helt o hållet i andra människor bara jag får mitt, det jag har rätt till.
Det som jag jobbar för.
Mer ego tänk !!!!
 
Tyvärr, det funkar inte... jag kan bara inte. Jag bryr mej om mina medmänniskor... extra mycket om min familj, mina nära vänner, kollegor och brukarna jag hjälper.
Jag är mån om att dom har det bra, att dom mår bra...Hjälper om jag kan, lyssnar om ngn vill det, ger råd om ngn vill ha det..om jag har ngt råd att ge.
 
I min värld så tycker jag att det är så det ska vara.
 
Jag ger inget för dessa som utnyttjar andra, lr dom som snackar skit om vänner bakom ryggen.
Såna som glider m...håller med, lismar, slickar röv allt för att framhäva sej själv så man få mer . Brrrr.
 
Ibl så blir man bara helt tom... vad kan jag göra ? Hur kan jag förändra ?
 
Det beror så klart på vad det handlar om :-) 
Handlar det om att hjälpa, finnas t för nära kära så är det lite lättare. Där gör jag så gott jag kan ,efter min förmåga.
Jag kan bara hoppas att dessa som jag ställer upp för, ngn gång  ska ta sitt förnuft t fånga, inse att det är dax göra ngt. Att dom själva kan hjälpa sej själva..med lite annat synsätt, ngr förändringar. För de kan jag inte göra ngt åt.
 
När det kommer t större grejer, som få de styrande att fatta att dessa besparingar är ohållbara, det är svårare.
Vi gnäller lite, klagar t facket..that´s it!
 
Dom styrande tycker ju bara vi ska spara... heltokigt...det går ju åt h-vete. Brukarnas rättigheter, vi i personalen sliter o gör så gott vi kan för dålig lön. Vi kämpar för våra brukars väl...om vi så själva stupar. Vi blir långtids sjukskrivna..kke t.om oförmögna att jobba vidare. 
Vad kostar inte det... dessa kortsiktiga förslag som ges, kostar mer i slutänden. Men det fattar dom inte.
Vore intressant att veta varför det alltid blir besparingar...Hur sköter de folkvalda vår ekonomi eg ?
Det läggs ju antagligen mer krut på vissa saker....som rådgivning m m.  
Människor.. gamla, sjuka, barn läggs det iaf inte många kr på.
 
På måndag är vi i blockad !!!
Kanske... men bara kanske ....Ger det något !