Tiden går fort...

när man har roligt..sägs det. Jag tycker inte de spelar ngn roll vad man gör snabbt går de iaf.
 
Nu är vi iaf på plats, ff en hel del att fixa så det blir bra. Saker o rutiner måste vi gå igenom, komma överrens.
Men jag tror nog det blir bra, bra människor som kommit in i vår gamla personalgrupp :-)
 
Vi fick veta hur stor lönepotten blir, en summa som cheferna får  dela som dom vill.
Ska bli intr få veta hur mycket jag får. Min dotter o hennes kollegor  får hela summan, chefen deras....( i äldreomsorgen ) tycker att alla är lika mycket värda.
 
Dom i äldreomsorgen ligger generellt högre lönemässigt mot vad vi i handikapp omsorgen gör...
fattar inte vari ligger skillnaden ?
 
Ingen mening spekulera vidare.
 
 
 
 
Har haft och har jäkligt ont i min kropp, håller mej uppe av ren viljestyrka...Kan inte stanna hemma vara sjuk nu.
Vi har ju fått t oss att de inte finns ngr vik, så vi biter ihop...vi som har problem.
 
Igår var jag på tjejfest :-) Och sen gick vi ut ...tog en öl, jättekul...trots idogt regnande.
Det var länge sen jag var ute så det var på tiden.
 
Bara det att jag halkade på blött golv...(trägolv) for iväg  som jag vet inte vad..världens vurpa sa en av mina vänner som stod bredvid.
 
Ont som 17 gjorde det. En gentleman av utländsk härkomst ilade genast  fram t mej och erbjöd sin hjälp....som jag dock avböjde, pga jag måste samla mej o hitta ett bra sätt komma upp utan det ska ge mer ont. 
 
Kan ju säga att det stod en vakt 5 meter bort..och en svensk vid dörren.. precis bredvid där jag föll...Ingen av dessa erbjöd sin hjälp, lr ens frågade hur det gick!!!!!
 
Är jag förvånad...Näe !
Hur som helst jag har inte kunnat sova inatt ngt vidare... NU har jag banne mej ont i hela kroppen, njae...ok, huvudet  får jag huvudvärk i ibl....men annars så ;-) Och så förståss mina tår på höger fok...är smärtfria :-P
 
Bestämde mej idag för att ringa sjukhuset, be få komma o bli kollad ev röntgad. men så lätt var det inte.
Jag skulle va tvungen att åka t V-vik lr Kalmar för att få läkarhjälp...Avstod, hoppas de blir bättre av sej självt.
Men jag fick lova ssk att jag skulle åka om det känns värre. Helt sjukt att man inte ska kunna få hjälp då det finns ett sjukhus här.
Helger så blir man hänvisad t grannstan.... likaså om du blir sjuk innan 8 å efter 16,30 på vardagar. Dåligt.
 
Men vårt lilla sjukhus har ju varit nerläggningshotat många ggr, än har det inte lyckats..men m dessa försämringar så är vi snart där. Trots  mycket tung industri...
 
Jag funderar ff på....Vart är världen på väg!
#1 - - AC:

Ja du Gunsan nu har vi båda konstaterat att tiden går alldeles för fort. Och skadade är vi båda två.Du är väl värre till eftersom du ramlade, jag har bara fått rejäla skavsår av mina nya skor.
Jag hoppas ju att du verkligen går och undersöker dig om det känns värre. Inte bra att gå och ha ont och sedan dessutom jobba på det. En massa krya på dig kramar <3.
Nu får ju tiden gå jättefort så det snabbt blir v. 44 =)

Svar: Ja de går hiskeligt fort, vore inte dumt kunna bromsa lite ;-) Skoskav kan göra nog så ont, nya skor måste jag gå in sakta m blöta strumpor hemma..Annars katastrof :-oKlart jag går t läkaren imorn om jag märker de inte funkar. Imorgon har ju vårt sjukhus öppet...kontorstid! Har fått healing idag, men än har jag inte märkt ngn skillnad. Kke kommer vem vet. Tack för de, kramar om dej med... o hoppas du köper compeed plåster :-) Längtar som 17 t v 44. Ska bli underbart få träffa dej igen. Kram <3
Gunsan

#2 - - AC:

Om helt annat =)
Nu har jag varit in till din blogg ett X antal ggr. Senaste gångerna har jag tänkt på att det är något konstigt eller annorlunda mot vad det varit förut. Och nu kom jag på det!!! =)
Det finns inget "OM" dig, inget register som man kan välja månad eller inlägg! Har du valt detta själv eller är det något datorn valt?
Ibland tar det lång tid för tjugofemöringen att falla ... ;))

Kramisar <3

Svar: Ok :-) Ja men du de där är mysko, ibl ser jag det själv. Men ibl inte. Jag har inte valt de...vad jag vet. Har du ngn aning om hur jag går t väga då? Ha en fin dag. Kram
Gunsan

#3 - - AC:

Har ingen aning, som du vet är jag lika god kålsupare som dig då det kommer till det här med teknik =)Gillar ju absolut inte!! vet bara att det är fel lite här och var hos de som har sina bloggar här. Dottern har haft ganska mycket problem med sin första sida. Nu orkar hon inte hålla¨ på med den. Är less. Hon har bestämt sig för att vänta ut att Blogg.se ska ha gjort klart sitt jobb med förändringar och uppdateringar.
Själv har jag försökt ett X antal ggr att byta foto, men inte lyckats än ;/
Ha en finfin kväll. Hoppas allt är bra med dig.
Kram <3

Svar: Ja teknik är jag urdålig på. Jag har inte skrivit ngt på länge men nu får de väl bli ngr rader ;-) Hänger inte m här alls, försökt få analytics att funka igen...men men. Får väl hoppas de blir bra t slut och kke din dotter kan hjälpa mej igen..OM hon har lust ?Ha en toppen dag. Kram <3
Gunsan

#4 - - Lillan :

Nu har jag äntligen hittat till din blogg igen. Har en del att läsa ifatt vi det här laget. Tänkte på det du skrev: "Vi har ju fått t oss att de inte finns ngr vik, så vi biter ihop...vi som har problem." Ni ska inte behöva bita ihop om ni mår dåligt. Det är faktiskt inte erat fel att det inte finns vikarier. Är man sjuk så är man. Då får väl dom högre upp ställa upp och gå in om det nu är så jättesvårt att få tag i vikarier. Men är det så att det är sån brist på de utbilade så får de ju ta in sånna som är outbildade. Jag menar, de outbildade duger ju på sommaren. Jag tror du hänger med hur jag tänker ? Ha det gott.

Svar: Välkommen tbx :-) Jag förstår precis hur du tänker, men vi försöker se t brukarnas bästa. Inte ta in okända ansikten, vi försöker så långt det är möjligt få vik som är vana vid just våra brukare. Allt för deras trygghet,välmående :-) Ha de gott du m.
Gunsan