Dax att klottra lite.

Ibland så går de långt mellan inläggen, blir så när jag inte kan samla tankarna. Önskar verkligen jag kunde koppla av så pass så jag kan lära mej meditera. Avis på alla er som kan !
Skulle behöva det för koncentrationen.
 
Hur som helst nu ska jag plita ner ngr rader, blir som vanligt inget sammanhängande lr ngn rim lr reson i de hela..tror jag ;-)
 
Jag fattar inte vart gnistan har tagit vägen, som ny bloggare fick jag så mycket fin o trevlig respons på mina inlägg.
Skulle vilja hitta gnistan igen, glädjen i att roa er med tokigheter o roliga upplevelser ur mitt liv osv.
 
Har hänt mycket tokigt i mitt liv, allt har jag inte delat m mej av ;-) och kommer inte heller, av naturliga orsaker.
Men de finns säkert saker som kommit i glömska, som jag vid tillfälle kommer att kunna dela m mej av..då jag minns!
 
Livet går sin gilla lunk, är ff sjukskriven sen jag halkade på de blöta golvet. Men är bra mycket bättre nu, men de tog tid. Att man kan slå sej helt fördärvad av ett sånt fall. :-( 
 
Ska jobba t helgen iaf....hoppas jag iaf. Saken är den att jag är genomförkyld,blev smittad på ett personalmöte av en kollaga.
Skojade lite m henne å sa att jag likagärna kan ta allt på en gång, nu trodde jag väl inte jag skulle åka på en sån 
omgång. Men där ser man :-D började m jättesvullna mandlar, nu är jag snorig m och igår började jag hosta.
Jipppiiieee va kul de är.
 
Ska iaf forts medicinera mej med allsköns medikament, lite homepatiska droppar, host medicin, och gurgla
halsen :-)
Har knappast varit ute ngt under dessa veckor, mest varit ensam,hemma..tyckt synd om mej själv. 
Inte har jag varit ngt trevligt sällskap om ngn skulle få för sej att hälsa på. Inte då när jag hade som mest ont
iaf. När de var som värst så var de bara skallen som var smärtfri, fy 17 va de var ledsamt.
 
 
Men nu så går vi mot bättre tider :-D tror jag, hoppas jag.
Vi ska äntligen få besked om hur mycket vi får i löneförhöjning...men utbet sker m Nov lönen.
Det har verkligen dragit ut på det, normalt sett så ska vi få besked i April..konstigt att de ska ta sån tid.
 
Nu har jag väntat så länge så nu drömmer jag t.om om hur mycket jag får. Och jag måste säga...jag hoppas inte de är en sanndröm för då blir jag besviken.
I drömmen öppnade jag ett kuvert, plocka ur en handskriven lapp där det stod....
Du kommer att få 130:-/ mån i löneökning. Vh Chefen !
 
Herre min tid, ni fattar att jag var sur när jag vakna lr hur ?
Ber om att ni håller tummar å tår för en högre ökning.
 
 
 
Annars så har jag en heldel trevligheter att se fram emot :-)
Min goa goa vän AC, kommer o hälsar på helgen v 44. Det ska bli så underbart få träffa henne igen.
Saknar henne nåt otroligt ibl.
Men nu så, så får vi snart krama om varandra o sitta o skvallra o fnittra som unga töser :-)
 
En klassträff har vi på G med.... lite svårt bara få till en helg då de passar de flesta av oss.
Men nu har vi siktet inställt på en, så då kör vi..och hoppas att så många som möjligt kan delta.
Två av tjejerna har jag inte träffat sen vi slutade 9:an, ngr år sen. Skulle vara så kul om dom kunde komma.
 
Håller både tummar o tår.
 
 
 
Jaja, jag tror det var det hela för denna gång. Vi får väl se hur länge de dröjer t nästa inlägg ;-)
 
Men jag måste få säga, jag är imponerad av att så många av er, mina trogna läsare som kikar in
trots de går lång tid mellan inläggen. Tack :-)
 
 
 
 
#1 - - Stollen:

Kul du kommit tbx, jag har saknat dina bloggar. Kram Stollen

Svar: Tack vännen, jag är väl inte riktigt tbx. För mycket runt mej nu,m hälsan osv. Men jag ska försöka klottra lite oftare iaf :-) Kram
Gunsan

#2 - - AC:

Det var väl ändå på tiden ;) som jag har väntat på något inlägg från dig.
Ja, ibland går det i stå det här med att skriva i bloggen och helst om såna tokiga saker man varit med om. Jag har ju också tappat bort lite av det. Har också lite för mycket ikring mig just nu. Gammal skåpmat från mitt gamla jobb. Nu har han skickat en jäkla räkning på larm handhavandefel som han skrivit på fakturan. 5 dagar har jag på mig att betala den!!! Är så j-la förbannad. Var fasiken ska jag få över 2000 kr ifrån. Han har ju inte ens betalat tillbaka det han drog på min lön. Jag är väldigt väldigt upprörd just nu.Men nu får jag väl hoppas på att fackets jurister kan hjälpa mig. Så håll tummarna för det.
Desto trevligare är det att tänka på att vi snart ska få träffas igen och Oh ja vad vi ska fnittra och tjattra ;))
Kan jang tycker jag är bra då man är förkyld. Lindrar väldigt bra. Sköt om dig!
Kram på dig <3

Svar: Oj oj då :-D Jag får väl erkänna att det varit dåligt m tid bakom tangentbordet, inget som har lockat. Blir lite nere ibl, även jag. Men jag ser fram emot vår helg tsm så mycket så du anar inte :-) Vetskapen piggar upp <3 Den där xxxxxxx ska du inte bet ett öre. Facket får fixa de åt dej...ge dej inte. Han som är en skamfläck !!! Jag är just inte förkyld , halsen som är drabbad... öser i mej droppar o clementiner, broccoli, varma drycker...samt gurglar m salt vatten ! Hahaha. Va rädd om dej vännen, snart ses vi. Puss å kram <3
Gunsan

#3 - - Tina:

Åååååå vad KUL ni kommer ha när ni ses.
Kan riktigt höra er hit :-) Kram

Svar: Ja Tina, de ska bli så kul. Tänk om du kunde vara m oss oxå.Hade varit absolut kanon! Minns ju som igår hur de var sist vi sågs...vi 3 :-D Soulmates...det hade vi nog inte förväntat oss.Tänk på saken ;-) Kram <3
Gunsan