Rubrik saknas....

för jag har ingen aning om vilken som kan vara passande...för nu ska jag snurra till de ordentligt, för er med.
I min skalle har de snurrat ett tag redan ;-)
Nu är bara frågan vad ska jag börja med ?
FB...
tror jag...det är ju alltid på tapeten på nåt sätt. Och det är ju lätt att förstå, så mycket människor på en o
samma plats, så mycket åsikter..som skrivs o ventileras..de kommenteras o det gillas...
Och det avskys.... snackas skit, det överdrivs...det ljugs... You name´it...
Jag låter väl jäkligt präktig nu...men jag fattar verkligen inte varför en del måste, göra sej bättre än dom är...
påskina att dom är välbärgad s a s....Och när ngn försigkommen person söker efter fakta...så visar det sej  att
denna med tjock plånbok, är en helt vanlig..lr ok kke lite mer skuldtyngd människa än medelsvensson.
Vad har en sån person för rätt att klanka ner på andra ?
Alla har vi ju olika orsaker t att vara med i en grupp .tex....Det ska inte komma ngn m pekpinne..
och säga att du ska vara här för den o den orsaken !!!
Vi vet inte vad gruppen fyller för funktion/behov för ngn mer än just oss själva.
Jag tycker det är för jäkligt att folk ska bli utskällda för att dom gjort ett misstag...gått lite utanför ramarna.
Det är mänskligt att fela...göra misstag.
Är man så perfekt själv så bör man kke hålla sej t likasinnade...lr helt enkelt knipa igen.
Tyck vad du vill...men tig om det...alla behöver inte ta del av din åsikt.
Personangrepp....gillar jag inte !
Människor som hängs ut ..utan en möjlighet att  försvara sej...utan bara bli bespottad, nervärderad..
bara för att en person hängt upp sej på ngt !
Ja då tycker en del att de är helt ok länmna ut med namn o i många fall även bild....Göra sej rolig över en annan
människa....en person vi inte vet ngt om. Vi vet inget om hur h*n har det... vad personen har i ryggsäcken.
Sorgligt...har man inget gott att säga, var tyst då! Tycka o tänka får man...ingen kan säga nåt om det... MEN...
man kan väl behålla de för sej själv.
Jag är absolut inte felfri... men det skulle aldrig falla mej in o hänga ut ngn m bild o namn...roa mej på en annan
människas bekostnad... i en grupp av andra människor.
En mycket god manlig vän sa en sak t mej för flera år sen då jag fällde en kommentar...om en person som var
på tv..
Jag sa...helt enkelt...Det var den fulaste människa jag nånsin sett.  Jag fick ett svar...och han hade rätt, så
hädanefter så behåller jag sånt för mej själv.
Folk har säkert mycket att säga om mej...tycker mycket...har roligt på min bekostnad.
Inget jag kan göra nåt åt...roar det så får dom väl hållas...om dom blir lyckligare, perfektare själva...så!
Man kan inte älska alla, men man bör iaf ha så mycket hyfs...att man kan acceptera olikheter oxå.
Ja de var det det :-)
Jag har funderat lite över hur mycket åldern påverkar när man söker jobb ?
Jag är ju en bit över 50... ska de vara ett hinder ?
Hur ska man göra sej intressant ? Så intressant så man får komplettera  en ny arbetsgrupp...
Funderar för fullt... hur 17 säljer man sej själv ?
Och t vilket pris ?
Vad ska man ha för löneanspråk ? Hahaha, fast de kke man inte tar upp direkt ;-)
Är ni nåt snurriga nu då ?
#1 - - Eva:

De sägs att "Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om." oOch visst är de så, men de är inte unikt för just Sverige precis utan de finns nog lite överallt.

Oavsett om man har pengar ellr inte är det en evinnerlig jakt på de finaste, dyraste, senaste..allt för de där fem minuters kickarna de ger för att tala om de för någon som man vill skryta för, ellr bräcka. För de är väl i stort sett den tiden de tar att tala om de för sin närmaste omgivning.

Ett annat exempel, på hur människor fungerar för övrigt och som är skrämmande, de är när en väns familj köper en nyare bil och skrotar sin gamla uttjänta..och helt plötsligt hälsar folk som annars vänder upp näsan när de träffat dem i affären eller någon annan stans. De tog ett tag innan de gick upp ett ljus för min vän varför de hälsade ..jo de va ju för att de hade fått en helt annan status iom den nya bilen.

De är hemskt att människor värderar varandra efter vad du har och hur mycket du har..

De gamla idealen, som jag själv fortfarande håller fast vid är numera sällsynta. De som verkligen är viktigt ..HUR är jag som person..mot andra och mot mig själv.Och de ingår empati värme och omtänksamhet om de mina och mina vänner.



Likaså att man kan sjunka så lågt som du nämner ovan, att ta sig rätten att kritisera någon för kläder ellr annat dylikt..Prata skit och dra ifrån och lägga till som de behagar, bara för att vara den som kommer med den senaste nyheten minsann.



Jag blir också trött på folk som beter sig lumpet och elakt.Jag blir trött på folk som skryter om hur mycket ellr hur dyrt en sak va som de köpt..bara för att "bli" något viktigt i någon annans ögon.



Tyvärr får jag lov att säga så biter inget av detta på mig. Du är den du är oavsett pengar ellr dyra saker.

Är du en lumpen person så är du en större sådan om du glänser till någon annans tillkortakommande, är de en go och empatisk människa så blir du de än större sådan när du med små medel ändå kan bjuda på dig själv.



På internet är de fritt att kasta skit på vem som helst, de känner inte inte personen, de kan sitta gömd bak din skärm och bete dig som de vidrigaste av vidrigast. Man ser verkligen vad de är för folk som interagerar på ett provocerande sätt, och man blir skrämd hur folk resonerar och hur okänsliga de kan vara.

MAn undrar, vad gick fel..för fel är de någonstans. När inte sunt förnuft och vett går hand i hand så

är de verkligen nått som är fel.

Hur ser det ut när mina barnbarn blir vuxna??!! är de ett kallare klimat oavsett om de är dator ellr irl..hua.



Jobb sökeri..jadu..hur söker man jobb idag.

Gör som min man när han söker jobb..hejsan ..de är jag som ringde angående jobbet ..har ni nått kaffe här..isen är bruten hahaha

Allvaarligt talat..jag har ingen aning om hur man gör, man är ju inte uppfostrad med att man ska lägga fram sig själv som någon superbra människa, förr tvärtom..de är synd att ska vara så. Men de går nog vägen ska du se..kram på dig vännen min

#2 - - Gunsan:

Ja visst är det så. Men jag fattar ändå inte varför man ska föreställa sej... göra sej bättre/ rikare än man är. Vilka värderingar ligger t grund ? Vad är det som säger att man är bättre som människa om man..köper ny bil ..sätter sej i skuld, fast man inte har råd..bara för att grannen, vännen gjort det. Jag håller med dej, enklast än att repetera de mesta :-D

Kan ju säga att de inte biter på mej heller. Jag är jag o inga pengar lr prylar i världen kan ändra på det. Jag får väl fundera lite på de där m jobb sökeri... verkar jobbigt. :-) Kram i regnet.

#3 - - AC:

Jag bodde granne under många år, där det alltid var viktigt att säga Hur mycket de betalat för sina saker och att det alltd var det senaste och bästa märket de köpt. Less på sånt och är glad att jag slipper det nu =)

Vad har du tänkt dig för jobb eller är det inom samma, men någon annanstans?

Det är väl bara att skriva ett bra och intressant CV med personligt brev. Lätt som en plätt! Säger hon som svettas och våndas för varje j-la ansökning som skickats ;) och fortfarande skickas ...

Tror ju tyvärr att åldern har nog en viss inverkan på varför man inte får så många svar ;(

Ha en fortsatt skön kväll och att morgondagen kommer med solsken,

Kram <3

#4 - - Gunsan:

Vad tråkigt det är med såna människor,som hela tiden måste ha bekräftelse på hur bra,framgångsrika osv dom är. Precis som att människovärdet kan mätas i pengar o prylar ! Ja du, jag vet inte riktigt vad för jobb de kan tänkas bli...funderar. :-) Tror du tyvärr har rätt i att åldern kan ha en neg betydelse. Jag pratade m en god vän..fd chef, han sa att han såg gärna sökande i min ålder, eftersom barn osv är avklarat...En plikttrogen arbetskraft, han behövde aldrig ångra sina beslut :-) Tänk om fler kunde se så på det hela! Nå...de löser sej nog.Hoppas att du får pos svar snart..är på tiden.

Kram ♥. Och du...solen kom ♥

#5 - - Tina:

Misstag måste man få göra. För att förstå att allt man gör är INTE rätt. Och man lär sig ngt av det.

Bara lämna in ansökan. Visa upp dig personligen. Så har inte åldern ngt med ansökan. OM arbetsgivaren tänker på erfarenheter mm. Lycka till ! Kram vännen

#6 - - Gunsan:

Visst är det så...du har helt rätt. Men så tycker ju inte alla! Och de är väl bara att gilla läget. :-o

Ja, jag får väl se...känns lite konstigt att ens tänka i dom banorna...söka annat jobb, jo tjena lixom :-D

Kram

#7 - - Per:

Bra skrivet Gunsan!



Kika gärna in på min blogg när du har tid!



/Kramis!

#8 - - Gunsan:

Tack :-) Lovar kolla in din blogg. Kram