Tiden går....då man har roligt :-)

den går iofs när man har tråkigt med...fast då känns det som om de går långsammare. ;-)
Diskussioner pågår...går tiden allt fortare ju äldre man blir ?
Vete katten...men det känns så många ggr.
Snart är ju påsken här....ta t.ex Långfredagen... jag trodde aldrig den skulle ta slut när jag var barn/ung.
Världens längsta o tristaste dag upplevde jag den som.
Nu tycks den gå lika fort som vilken Fredag som helst !!!
Förklaringen är ju enkel...förr fanns det inte en butik öppen den dagen, inte en kiosk ens...
Ville du ha godis lr ngt så fick man gå t stan... och lägga slantar i en apparat...
Minns inte ens vad det kallades ;-) Man man öppnade en lucka o ut fick man det man betalat för, valt :-)
Lite kul minne !
Så här  kunde det se ut :-)
Man säger ofta...det var bättre förr !
Handen på hjärtat...var det verkligen det ?
En del saker ...självklart.
Nu tycks kraven bli större på allt o alla....
de har ju tagit oanade proportioner..
Mycket ska ha mer!
Många människor jobbar o sliter, tränar och har fullt uppp för jämnan.
Går in i väggen.. får arbetsskador,folk blir utförsäkrade.
Får inga pengar...lr så kommer dom så sent så att räkningar osv ej blir betalda i tid...
Att folk behöver mat på bordet o tak överhuvudet...det är ngt som förbises av FK t.ex...pga deras regler.
Regler som kommit t pga en del utnyttjat systemet å de grövsta...och ff försöker, och t.om lyckas med.
Usch, en del gör mig beklämd...
Det är ju dom som lurar systemet...som lyckas få igenom det mesta, det är ju dom som ska synas i sömmarna.
Dom som ska sättas åt....
Denna jäkla kollektiva bestraffning som pågår överallt i vårt samhälle...den är ju helt på tok.
Det borde väl inte vara så svårt..se, komma fram t vilka det rör sig om...lr?
Jag pratar i sånt jag inte har en aning om ..lr förstånd till. Lika bra o knipa ;-)
En solig hälsning till er alla....Nu är det snart dax.... ändra uret...till sommartid :-)
#1 - - AC:

Åh den apparaten hade jag så gott som glömt bort. Kommer nu ihåg att det var alltid något speciellt då man fick köpa något från den =)

Inte var allt bättre förr, kanske bara att man inte stressade så mycket som man gör idag och så alla dessa jäkla krav man har på sig.

Tiden tycks bara rinna iväg nu för tiden men har ingen bra förklaring till det. Skrev lite om det också i min blogg ;)

Varmaste skönaste vårkramen till dig <3

#2 - - Gunsan:

Ja denna apparat var livsviktig när man var godis sugen o inget var öppet. Långfredag t.ex..denna låååånga dag...då gick vi alltid t stan och köpte godis. :-) Visst är det så...Men vädret var bättre förr.Hahaha. Ska kika in o se vad du skrivit :-) Ha de gott.Kram <3