Sommartider...hej..hej !

Vår svenska sommar har inträtt, fast är den inte lite blötare än vanligt...och svalare ?
Mitt minne är ju som de e...men nog tror jag att de brukar va bättre väder..lr så är det önsketänkande ;-)

Nåväl, nu har jag klarat av de värsta arbetspassen...nu blir de lite mer normalt innan sem.
Kke blir passen lite långa men iaf inte extra många :-D
Midsommarhelgen är slut..vardagen är här.
De är lugnt..för jag har haft en minnesvärd helg....i goa vänners lag. Blev en tur ner till Skåne för att få träffa
2 nätvänner för första ggn. :-)
Vet inte exakt hur många år vi har " känt" varandra ....men minst 3 år är det. Iaf var det på tiden att ses :-)
Kanon fina o goa tjejer..är precis lika irl som dom är fr nätet.
Midsommarafton firade vi hemma oss en tjej i Bjuv...mycket prat o skratt, god mat o dryck...jättetrevligt.
Lördagen, midsommardagen så åkte vi vidare t Helsingborg...för att umgås o ha de trevligt i en kolonistuga.
Vi hamnade i paradiset :-) Så härligt o mysigt, mådde så gott...både området o sällskapet bidrog t mitt välmående.
Hit kommer jag gärna fler gånger :-)
Av det lilla jag sett hittills av Skåne, så kan jag säga.... Joooo, jag gillar´t  :-D
Det var helt klart den bästa midsommaren jag haft på flera år, trots trist väder.
Sällskap uppväger :-)
Underbara vänner har jag  där, bara tråkigt m avståndet..det blev 80mil under helgen.
Denna resa hade jag aldrig fixat själv, tur man hade resesällskap som körde.
Minns en midsommarafton då jag var bjuden t en go vän....
skulle komma efter jobbet, så skulle vi grilla o ha de trevligt. :-)
När jag kom så var jag bortglömd...ätit hade redan de andra i sällskapet gjort, allt var undanröjt.
Dragna var dom oxå redan.
Men min vän frågade sin granne om jag kunde få grilla ngr korvar på deras grill...
Jättesnäll granne.. hon fixade min korv, och gav mej även potatisgratäng som dom hade :-) Så även jag fick mat den aftonen...men när man tänker efter ...så här ngr år senare, så kunde jag ha avstått fr det firandet.
Vi ser allt lika olika på vänskap...jag skulle nog aldrig glömma en vän så där...det hoppas jag iaf inte.
Har ju kommit t insikt, att en del måste stå i centrum hela tiden... framhäva sej själv, bli t ett offer... svärta ner andra så fort ngt inte blir som planerat.
Raderas bort ur livet, helt o hållet...man kan lika gärna vara död.
Skaffa nya vänner ..höja dom t skyarna. Mmm så kan man oxå göra...
Men alla är inte lika, och det är väl tur det.
Nu ska jag inte säga mer om detta. För det räcker att jag själv vet ....vad andra får höra är inget jag kan påverka. Kan..kan jag ju iofs, det finns mycket att säga...men jag gör det inte.
Man lär av sina misstag, sägs det. Man kan ju hoppas att det är så... för jag vill inte göra fler när det gäller vänskap...För det gör ont!
#1 - - Anonym:

Ska övertala vår Paradisvän om å hälsa på dig,Tack för min bästa midsommar på flera år. Kram

#2 - - Gunsan:

Tack själv :-) Tror inte vi behöver övertala spec mycket, kändes inte så. Hon menar allt av hela sitt hjärta...det känner man. Kram

#3 - - Gunsan:

Men vad roligt :-) Välkommen åter! Ja jag hoppas verkligen de blir en bra sem...för dej med. Dansar soldans ;-) Kram

#4 - - Gunsan:

Ja tack den var toppentrevlig :-) Du skulle varit med. Men de finns fler chanser. Jag har kollat m de vänner jag har i storstan som vill träffa mej, att de flesta vill jag kommer senare. Så jag riktar in mej på de :-) Då är alltid välkommen t mej. Vi ska ju ff en sväng t Värnamo o hälsa på framöver med :-)
Har inte läst ngn blogg på ett tag...men jag ska :-) DU...får krya på dej. Varm kram.<3

#5 - - Gunsan:

Tack :-) Ja de var så kul att äntligen kunna ses, har ju sett fram emot de så länge. Ja jag vet inte vad jag ska säga, blev bara så djupt sårad...av olika anledningar. Man tror man känner sina vänner, men man känner nog ingen eg. Jag känner igen det du tar upp, tyvärr. Kram vännen.<3